به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی سیاحی پیش از ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در مدرسه استثنایی امام جواد (ع)، اظهار داشت: در مازندران 70 مرکز آموزش استثنایی داریم.
وی افزود: درسها و عناوین کتابهای دانشآموزان نابینا و ناشنوا، مانند مدارس عادی است.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران ادامه داد: دانشآموزان استثنایی نیاز به درمان دارند و دانشگاه علوم پزشکی باید ما را در این زمینه یاری کند.
این مسئول با اشاره به اینکه مرکز امام جواد (ع) کاملترین مرکز استان است، گفت: در سایر مراکز این امکانات را نداریم.
وی خاطر نشان کرد: نیازمند 12 شنواییشناس، 45 گفتار درمان، 20 مربی بهداشت و 40 مربی کاردرمان هستیم.
سیاحی افزود: امکانات ما در بخش توانبخشی مناسب نیست.
وی در رابطه با اساسیترین نیاز دانشآموزان این مدارس، اظهار داشت: نیازمند معلمان دوره دیده هستیم چرا که برخی معلمان در این مراکز به کار گرفته میشوند که دوره دیده نیستند.
سیاحی عنوان کرد: برای هر دوره معلولیت، نیازمند وسایل و تجهیزات کمک آموزشی مجزا هستیم.
وی با بیان اینکه در حد ضرورت، کارگاه فنی و مهارتی را ایجاد کردیم، گفت: به وسایل الکترونیکی و هوشمند نیاز داریم.
سیاحی تصریح کرد: در بسیاری از سالنهای ورزشی امکان ورود بچههای معلول وجود ندارد.
وی در رابطه با اساسیترین نیازهای بعد از تحصیل دانشآموزان استثنایی، اظهار داشت: امکان ادامه تحصیل در دانشگاه، کسب شغل و امکان فراهم کردن حداقل امکانات برای ازدواج، از جمله این موارد است.
سیاحی یادآور شد: توقع داریم برای بچههای معلول، امکان کار با شرایط خاص فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه دولتها مابهالتفاوت هزینه افراد معلول را تأمین میکنند، خاطر نشان کرد: به رفت و آمد دانشآموزان معلول بهویژه در ایام مدرسه باید رسیدگی شود.
انتهای پیام/86007/م20/د1000