علی ممبینی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: هوشمندسازی مدارس جزو برنامههای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است و انجام این کار در مدارس استثنایی نیز یک ضرورت است.
وی هدف از هوشمندسازی مدارس استثنایی را این گونه بیان کرد: از آنجا که دانشآموزان استثنایی در گروه ناشنوا از نظر گفتار و شنوایی دچار مشکل هستند و با دیدن بهتر یاد میگیرند بنابراین هوشمندسازی مدارس که بیشتر جنبه بصری دارد به آنها کمک میکند و ضعف شنوایی را کاهش میدهد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان به اهمیت تکرار در آموزش تاکید کرد و ادامه داد: کودکان کمتوان ذهنی برای یادگیری به تکرار و تمرین نیاز دارند که هوشمندسازی مدارس اینکار را راحت کرده است و این سیستم با تکرار زیاد به این دانشآموزان کمک میکند.
وی از کسب رتبه دوم آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش هوشمندسازی مدارس خبر داد و گفت: در سال گذشته 118 کلاس در قالب 31 مدرسه با اعتباری بالغ بر 303 میلیون تومان در سطح مدارس استثنایی خوزستان هوشمند شدند.
ممبینی با اشاره به اینکه اعتبار این کار از طرف سازمان استثنایی کشور تامین شده است ادامه داد: بیش از آغاز سال تحصیلی 92، 27 کلاس درس در 17 مدرسه هوشمند میشوند و با این رقم جدید، بالای 90 درصد مدارس استثنایی خوزستان از سیستم هوشمند برخوردار میشوند.
وی در پایان با بیان اینکه خوزستان بعد از استان کرمان این رتبه را کسب کرده است خاطرنشان کرد: از پیگیریهای ریاست سازمان استثنایی کشور، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و مدیر قبلی آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در راستای یاری به کودکان استثنایی که در زمینه آموزش به کمک نیاز دارند تشکر و قدردانی میکنم.
انتهای پیام/72011/ر30/ث3001