اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان:

درس‌پژوهی، عمل به نسخه سند بنیادین آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان گفت: درس‌پژوهی در واقع عمل به نسخه سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است.

درس‌پژوهی، عمل به نسخه سند بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ایرج بصیری ظهر امروز در دومین جشنواره درس‌پژوهی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش قلمداد کرد و اظهار داشت: این سند، سند رشد توسعه آموزش و پرورش محسوب می‌شود که در آن بخش‌های مختلفی قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مأموریت‌ها، چالش‌ها، اهداف و راهکارهای اجرایی آموزشی را در بخش‌های مختلف مورد توجه قرارداده عنوان کرد: این سند حاصل سال‌ها مطالعه، پژوهش و تحقیق حوزه و دانشگاه است که در راهکارهای اجرایی نیز به خوبی ورود پیدا کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان مبنی بر اینکه سند تحول بنیادین مانند نسخه پزشک است، ابراز کرد: این فرآیند، فرآیندی ارزشی است که به ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و دانش معلمان می‌انجامد.

وی ارتقای توانمندی‌های معلمان برای مشارکت در برنامه‌ریزی، توسعه پژوهشگری، تقویت انگیزه، استفاده از انگیزه‌های نخبگان، گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش، مشارکت معلمان در برنامه‌ریزی‌های درسی و تأکید بر روش‌های تدریس را از جمله رویکردهای سند تحول بنیادین برشمرد.

بصیری خاطرنشان کرد: استان‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق راهکارهای ارائه شده در سند تحول بنیادین را به برنامه‌های عملیاتی مبدل کنند که در راستای تحقق این مهم باید درس‌پژوهی را مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: مطالعات و برنامه‌های انجام شده در همدان حاکی از آن است که ساز و کار درس‌پژوهی در ارتقای دانش معلمان بسیار تأثیرگذار است چرا که درس‌پژوهی در واقع عمل به نسخه سند بنیادین است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان تصریح کرد: درس‌پژوهی مانند نخ تسبیح همه مؤلفه‌های نظام تربیت را به هم متصل کرده و با این وصف معلمان طلایه‌داران اجرای آن هستند.

وی با اشاره به اجرای نخستین جشنواره درس‌پژوهی در استان همدان خطاب به معلمان حاضر در جلسه گفت: پس از اجرای موفق این طرح در سال گذشته طرح اجرایی شما به عنوان کاری ارزشمند در دستور کار سازمان آموزش و پرورش قرار گرفته است.

بصیری در پایان سخنانش یادآور شد: درس‌پژوهی تجلی اهتمام و اراده معلمان فرهیخته‌ای است که با اندیشه ناب و پویا در تحقق اهداف سند تحول بنیادین و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و دانش گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/89004/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول