اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

آزادسازی خرمشهر موجب چهار روز سکوت خبری رسانه‌های بیگانه شد

امام جمعه زنجان گفت: آزادسازی خرمشهر به دلیل عدم باور دشمن چهار روز در بایکوت خبری رسانه‌های بیگانه قرار داشت.

آزادسازی خرمشهر موجب چهار روز سکوت خبری رسانه‌های بیگانه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: سوم خرداد یکی از نقاط عطف دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سراسر حماسه است، افزود: برخی از مقاطع انقلاب اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس از نقاط برجسته‌ای برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه حماسه رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است، یادآور شد: برخی از عملیات‌های این دوران از جمله فتح خرمشهر از حماسه‌های این دوران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس از نظر جغرافیایی و معنایی به قدری وسیع بود که هر گوشه آن به اندازه یک کتاب خاطره دارد، افزود: 20 ماه خونین شهر در اسارت دشمن بود که با فداکاری رزمندگان اسلام این شهر آزاد شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه عملیات فتح‌الفتوح 10 روز طول کشید، افزود: 2 هزار و 500 کیلومتر از خاک کشور در این عملیات آزاد شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات ضربه سنگینی به دشمن وارد شد، خاطرنشان کرد: 40 هزار کشته از تلفات دشمن در این عملیات بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پس از گذشت 10 روز از این عملیات، عملیات بزرگ بیت‌المقدس آغاز شد، افزود: طراحی عملیات جدید با این سرعت فوق‌العاده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روحیه بالا و قدرت برنامه‌ریزی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس موجب آزادسازی خرمشهر شد، افزود: آزادسازی خرمشهر به دلیل عدم باور دشمن چهار روز در بایکوت خبری دشمن قرار داشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آزادسازی 5 هزار و 700 کیلومتر از خاک کشور در عملیات گفت: 16 هزار نفر زخمی و کشته و 19 هزار اسیر از موفقیت‌های رزمندگان در این عملیات بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور راهیان حرم یار در استان زنجان گفت: نیروهای رزمنده، جهادی، سپاهی، بسیجی و خانواده‌های شهدا به صورت پیاده برای حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) هر ساله این مسیر را می‌پیمایند.

امام جمعه زنجان وی با عرض خیر مقدم به این راهیان تصریح کرد: پایتخت شور و شعور حسینی میزبان این افراد است.

وی همچنین با اشاره به آغاز ایام‌البیض تصریح کرد: 80 درصد افراد شرکت‌کننده در این برنامه معنوی جوانان هستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه با حضور جوانان مراسم اعتکاف نورانیت و معنویت بیشتری دارد، افزود: اگر چه هدف دشمن دور ساختن جوانان از فضاهای معنوی است اما موفقیت‌های اعتکاف نشان از گرایش جوانان به معنویت  دارد.

انتهای پیام/73003/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول