اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

آزادی خرمشهر برگ زرینی در تاریخ پرافتخار نظام است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: آزادی خرمشهر در شرایط سخت زمان جنگ، برگ زرینی در افتخارات نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

آزادی خرمشهر برگ زرینی در تاریخ پرافتخار نظام است

محمدرضا میرحیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز غرور آفرین آزاد‌سازی خرمشهر اظهار کرد: با توجه به تهاجمی که رژیم بعثی عراق با برنامه‌ریزی استکبار جهانی از 29 شهریور سال 59 داشت یکی از مهم‌ترین بهانه‌ها برای رژیم بعث عراق، الحاق خوزستان به کشور عراق بود.

وی با اشاره به قومیت ساکنان خرمشهر بیان داشت: ساکنان شهرهای مرزی جنوب کشور، مانند خرمشهر را قومیت‌های عرب تشکیل می‌دادند که به وسیله دشمن مورد تعرض قرار گرفتند ولی جوانان عرب زبان ساکن آن منطقه به همراه فارسی زبانان در حفظ کیان و نظام اسلامی مقابل دشمنان ایستادند و دفاع کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم مقاومت جوانان خرمشهری را از افتخارات بزرگ ایران دانست و تصریح کرد: غیرت و حماسه آفرینی این جوانان با جانفشانی جهان‌آرا برگ زرینی بر افتخارات کشور است.

وی به تغییر نام خرمشهر به خونین شهر اشاره و ابراز داشت: با وجود استقامتی که جوانان در حاشیه‌های شهر داشتند ولی خرمشهر در دست بعثی‌های عراق قرار گرفت و تعداد فراوانی از ساکنان این شهر به خاک و خون کشیده شدند که نام این شهر به خونین شهر معروف شد.

میرحیدری اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس در سال 61 با توجه به حضور یگان‌های مختلف و عشایر عرب موجب پیروزی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با تاکید بر اینکه در آن زمان کشور ما با مشکلات فراوانی از جمله تحریم جدی، عدم توانایی برای تامین سلاح و... روبه‌رو بود گفت: با رشادت‌های آزاد مردان برای آزادی خرمشهر از دست دشمن، نام این شهر از خونین شهر به خرمشهر مبدل شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: زمانی جوانان غیور ایرانی توانستند بر دشمن پیروز شوند که شرق و غرب از رژیم بعث به صورت جدی حمایت می‌کردند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در رابطه با آزادی خرمشهر گفت: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این افتخاری بزرگ برای نظام اسلامی است.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول