اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایتی تازه از آزادسازی خرمشهر

‌‌سردرگمی ژنرال‌های چهار ستاره آمریکایی پس از فتح خرمشهر

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس گفت: ژنرال‌های چهار ستاره آمریکایی بعد از آزادسازی خرمشهر اعتراف کرد‌ند که پس از شکست عراق هیچ توضیح نظامی نداشته و نمی‌دانستند که چرا ارتش عراق با آن همه تجهیزات نظامی و سلاح‌های پیشرفته در برابر ایرانیان تن به شکست خفت‌بار داد.

‌‌سردرگمی ژنرال‌های چهار ستاره آمریکایی پس از فتح خرمشهر

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید کیایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: پس از آنکه ارتش جنایتکار رژیم بعث عراق با حمایت بیش از 40 کشور جنگ را علیه ملت ایران آغاز و بخش‌هایی از کشورمان را اشغال کرد، بسیاری از تحلیلگران غربی کار جمهوری اسلامی را تمام شده می‌پنداشتند.

وی تصریح کرد: حتی جنایتکاری مانند صدام می‌گفت که سه روزه تهران را فتح کرده و برای استان خوزستان ایران نام جعلی هم انتخاب کرده‌ بودند که به فضل الهی با انجام عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر، تمام نقشه‌های آنها خنثی شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چه عاملی باعث موفقیت سربازان امام خمینی (ره) در فتح خرمشهر بود؟ گفت: مردم ما با داشتن روحیه ولایتمداری،‌ مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت‌طلبی در طول جنگ تحمیلی و به ویژه عملیات فتح خرمشهر تمام نقشه‌های نظامی مدرن ارتش عراق را که از سوی غربی‌ها دیکته می‌شد را شکسته و به این موفقیت بزرگ دست‌ یافتند.

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر مردم ما از این روحیه محروم بوده و بصیرت و آگاهی لازم را نداشتند، نمی‌توانستند به فرمان ولایت لبیک گفته و برای دفاع از اسلام و انقلاب و آرمان‌های مقدس خود اینگونه فداکاری کنند و کسانی که جنگ را درک کردند شهادت می‌دهند که این مردم حتی یک ثانیه دست از دفاع برنداشتند.

*‌سردرگمی ژنرال‌های چهار ستاره آمریکایی پس از فتح خرمشهر

کیایی‌نژاد تاکید کرد: 40 کشور اروپایی و آمریکایی رژیم بعث عراق که تجهیزات نظامی بسیاری را در اختیار ارتش این رژیم قرار داده بودند، به صورتی برنامه‌ریزی کردند که حتی تصور حمله به دژ‌های آهنین مستقر در خرمشهر و آبادان به فکر کسی خطور نمی‌کرد، اما سربازان ایرانی با روحیه ولایی و شهادت‌طلبی خود تمام تدابیر دفاعی در خرمشهر را نابود و موفق به فتح این شهر شدند.

وی افزود: خود ژنرال‌های چهار ستاره آمریکایی به این امر اعتراف کرده‌اند که پس از فتح خرمشهر هیچ توضیح نظامی نداشته و نمی‌دانستند که چرا ارتش عراق با آن همه تجهیزات نظامی و سلاح‌های پیشرفته در برابر ایرانیان تن به شکست خفت‌بار داد.

*باید روحیه ولایت‌مداری و اتحاد ملت ایران حفظ شود

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای تداوم راه انقلاب باید چه راهکاری را در پیش گیریم؟ گفت: در ابتدا باید مطمئن باشیم که دشمنی و ددمنشی غربی‌ها نسبت به ملت ایران پایان نیافته و جنگ ما با استکبار جهانی همچنان ادامه دارد و باید روحیه مقاومت و ولایت‌مداری را حفظ و تقویت کنیم.

کیایی‌نژاد در پایان تاکید کرد: به طور قطع تا زمانی که این روحیه را حفظ کرده و در مسیر ولایت گام برداریم، دشمنان ما نمی‌توانند توطئه‌های شوم خود را علیه ایران اسلامی تحقق بخشند.

انتهای پیام/2302/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول