اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:

فتح خرمشهر یکی از صفحات ماندگار و وزین تاریخ ملت ایران است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: حماسه آزاد‌سازی خرمشهر بدون تردید یکی از صفحات ماندگار و وزین تاریخ این ملت است که در آن ایستادگی، ایمان به نصرت الهی، توکل به خدا و وحدت همه جانبه یک ملت را می‌توان آشکارا به چشم دید.

فتح خرمشهر یکی از صفحات ماندگار و وزین تاریخ ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد که با حضور هنرمندان در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بی‌شک فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ درخشان هشت سال دفاع مقدس است و نسل‌های آینده همیشه به ابهت و عظمت این تاریخ سرنوشت‌ساز افتخار کرده و به خود می‌بالند.

وی با یادآوری اینکه دشمن تا فتح خرمشهر پیشروی‌های امیدبخشی داشته و ظرف یک تا دو سال اول جنگ قدرت‌های جهان و حتی منطقه متقاعد شده بودند که قدرت نظامی عراق قدرت بی‌بدیل و شکست‌ناپذیر است، تصریح کرد: با عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر تمام آرزوهای دشمن نقش بر آب شد و آنها نتوانستند صلابت و عظمت ملت ایران را بشکنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: آنها احساس می‌کردند با تکیه بر قدرت نظامی خود می‌توانند ایران را وادار به شکست و عقب‌نشینی کنند تا شاید به اهداف خود برسند اما با باز‌پس‌گیری خرمشهر قهرمان توسط رزمندگان سلحشور اسلام با اندک تجهیزات و امکانات نظامی از نیروهای مدافع تا بن دندان مسلح هشت لشکر مکانیزه، زرهی و پیاده و 16 تیپ مستقل که صدام با ایمان به قدرت ارتش خود در دشت آزادگان شرط‌ بندی کرده بود شکست سنگینی را پذیرفت که هرگز از خاطره‌ها فراموش نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دشتی؛ ادعای صدام را باطل و فریب‌کارانه توصیف کرد و گفت: صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را بگیرند کلید بصره را به آنها خواهم داد و در یک فتح بی‌بدیل این امر تحقق یافت و آشفتگی خواب دشمن بیش از گذشته نمایان‌تر شد.

این مسئول عنوان کرد: هیمنه شکست‌ناپذیری ارتش بعث عراق بعد از فتح خرمشهر از هم پاشید و صدام در آستانه سقوط قرار گرفت و ابعاد و ماهیت قدرت نظامی ایران آشکار شد و موازنه منطقه به سود ایران تغییر پیدا کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل بیان داشت: بعد از فتح خرمشهر استکبار جهانی به خاطر ترس از صدور انقلاب اسلامی به منطقه و جهان اسلام با تمامی اندوخته‌های خود به میدان آمد تا مانع پیش‌روی رزمندگان اسلام در سایر جبهه‌ها شود.

دشتی افزود: فتح خرمشهر خط بطلانی بر این پندار خیالی دشمن انقلاب اسلامی بود که ادعا می‌کردند انقلاب اسلامی را می‌توان از طریق نظامی به ورطه سقوط رساند.

وی تصریح کرد: حماسه آزاد‌سازی خرمشهر بدون تردید یکی از صفحات ماندگار و وزین تاریخ این ملت است که در آن ایستادگی، ایمان به نصرت الهی، توکل به خدا، صبر و پایداری، تدبیر و مدیریت، همکاری و وحدت همه جانبه و اراده‌های استوار یک ملت را می‌توان آشکارا به چشم دید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: درس‌های بزرگی در عملیات‌ بیت‌المقدس و حماسه فتح خرمشهر وجود دارد که تنها فصل اندکی از این درس‌ها تدوین شده و برای تدوین مابقی فصول این حماسه نیاز به همت صاحبان قلم، فکر و اندیشه است.

دشتی گفت: اگر روند حقایق و ناگفته‌های آن دوران را صاحبان قلم، فکر و تعقل از دل حماسه‌سازان بی‌نام و نشان بیرون بکشند و در اختیار نسل جوان و آینده قرار دهند این خود حماسه‌ای عظیم و ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت:‌ بی‌گمان فداکاری‌ها و ایستادگی‌های تحسین برانگیز مدافعان خرمشهر در برابر ارتش متجاوز و مجهز به انواع جنگ‌افزارها به عنوان نماد مقاومت، استقامت و پایداری در تاریخ و در خاطر انسان‌های حق‌جو و ظلم‌ستیز جاوید خواهد ماند.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول