اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حکایتی دردناک از جنایت‌های فرماندهان عراقی در خرمشهر

چنان سر نوزاد خرمشهری را به دیوار کوبید که مغزش متلاشی شد

یکی از یادگاران دفاع مقدس به نقل از یکی از اسرای عراقی بخشی‌ از جنایت‌های لشکریان بعثی عراق را تشریح کرد.

چنان سر نوزاد خرمشهری را به دیوار کوبید که مغزش متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مهدی صدفی یکی از یادگاران دفاع مقدس در جمع مردم ولایتمدار شهر جیرفت در آستانه سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر با نقل حکایتی دردناک از یکی از اسرای  لشکریان بعثی اظهار داشت: یکی از اسرای عراقی می‌گوید بعد از فتح خرمشهر فرماندهان ما به نیروهای عراقی اعلام کردند هر چه می‌خواهید از اموال مردم خرمشهر غارت کنید و یا مردم را بکشید.

وی افزود: هر کدام از نیروهای عرقی وارد خانه‌ای از مردم خرمشهر شدند تا اموال آن‌ها را غارت کنند، من نیز به خانه‌ای رفتم که تمام اهل آن خانه کشته شده بودند در حال جستجو در خانه بودم که صدای گریه نوزادی به گوشم رسید به سمت صدا حرکت کردم و بچه کوچکی را که گهواره‌اش زیر آوار مانده بود، را دیدم، آن نوزاد را برداشتم، بچه به دلم نشست و با توجه به اینکه فرزندی نداشتم، تصمیم گرفتم نوزاد را به بصره نزد همسرم ببرم تا آن را بزرگ کند.

صدفی تصریح کرد: این اسیر عراقی در ادامه بیان کرد، نوزاد را پیش همسرم در بصره بردم و قصد نگهداری و بزرگ کردن آن را داشتیم، اما بعد از گذشت چند ماه فرمانده من از ماجرای آوردن نوزاد خرمشهری به بصره مطلع شد و مرا احضار کرد و پیگیر ماجرا شد در ابتدا موضوع را انکار کردم اما در نهایت مجبور شدم همه ماجرا را برای وی تعریف کنم که او به من گفت، برو و بچه را از منزل به سنگر من بیاور.

وی بیان کرد: این اسیر لشکر بعثی افزود، هر چقدر اصرار کردم تا فرمانده‌ام از این تصمیمش منصرف شود، راضی نشد، سرانجام نوزاد چند ماهه را در قنداق پیچیدم و نزد فرمانده‌ام آوردم و روی میز وی گذاشتم، اما چشمم را به کودک دوخته بودم تا ببینم سرنوشتش چه می‌شود، در این هنگام فرمانده قنداق نوزاد را باز کرد و با دستش دو پای کودک را گرفت و آن را بلند کرد و در برابر چشمان من چنان سر نوزاد را با قدرت و شدت فراوان به دیوار بتونی سنگر کوبید که مغز نوزاد معصوم متلاشی شد و سپس کودک را به جلوی پای من پرتاب کرد و گفت حالا برو و از آن نگهداری کن.

صدفی عنوان کرد: این اسیر عراقی تعریف می‌کرد که البته دیری نگذشت که گلوله‌ای از سوی رزمندگان ایرانی شلیک شد و آن سنگر عراقی به همراه فرمانده‌ را منهدم و نابود کرد.

انتهای پیام/2655/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول