اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

شورای نگهبان سنگر دفاع از قانون اساسی است/ آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ ایران است

امام جمعه ابهر گفت: شورای نگهبان همواره یک سنگر بسیار استراتژیک و راهبردی برای دفاع از تمامیت قانون اساسی، حفاظت و حراست از آن است.

شورای نگهبان سنگر دفاع از قانون اساسی است/ آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه ابهر با تبریک ولادت امام اول شیعیان جهان اظهار داشت: شخصیت برجسته و ممتاز حضرت علی (ع) برای پویندگان راه حق و علم و ادب شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ایمان، عدالت‌محوری، تقوا، عبادت خالصانه و ضجه‌های جانسوزانه امام علی برای هر پوینده حقی روشن است، افزود: در دنیا کسی که طرفدار بشریت و ترویج معنویت باشد یافت نمی‌شود که با طرز تفکر حضرت علی (ع) آشنایی نداشته باشد.

خطیب جمعه ابهر ادامه داد: کلمات گوهربار حضرت حاکی از شخصیت اوست و روحیه معنوی و علمی و حماسی حضرت موجب می‌شود که خود در ترسیم الگوی انسان کامل دست بالای داشته باشد.

این مسئول افزود: بهترین معرفت درباره شخص یا چیزی از معرفی بهترین معرف حاصل می‌شود و هیچ معرفی درباره حضرت علی (ع) چون قرآن و عترت نیست و تعبیر قرآن کریم از حضرت با عنوان ولایت است ولایتی که موجب کمال دین و پایه تمام نعمت و اسلام خواهد بود.

رحیمی به سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر اشاره کرده و گفت: سوم خرداد سال 61 خرمشهر بعد از نزدیک 20 ماه اشغال آزاد شد و این روز بزرگ در تاریخ ایران یک نقطه عطف شد.

وی تصریح کرد: این روز شاهد تولد نسلی از رزمندگان و مدافعان بود که نه تنها برای دفاع از میهن در برابر متجاوزان، بلکه برای حفظ و اعتبار ایران و اقتدار و حیات مجدد اسلام جنگیدند که ثمره آن دلاورمردی‌ها را امروز با تمام وجود در بیداری اسلامی منطقه و اعتبار و عزت امروز کشورمان به عینه مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه ابهر ادامه داد: سوم خرداد ماه یادآور حماسه‌ای پرشکوه از تجلی قدرت ایمان و عظمت اراده رزمندگان فداکاری است که با عینیت بخشیدن به مفهوم والای ایثار و از خود گذشتگی، آزادی خرمشهر را به ارمغان آوردند که همواره در تاریخ کشور، این ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌های پرشور فراموش‌نشدنی است.

این مسئول از زحمات همه دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات و به ویژه شورای محترم نگهبان تقدیر ویژه‌ای را به جا آورده و خاطرنشان کرد: شورای نگهبان یک جایگاه بسیار رفیع، معتبر، شرعی و قانونی دارد.

رحیمی ابراز داشت: شورای نگهبان همواره یک سنگر بسیار استراتژیک و راهبردی برای دفاع از تمامیت قانون اساسی، حفاظت و حراست از آن بوده و هست و در طول این 34 سال همواره این حصن و حصین از سوی ضد انقلاب خارج از کشور و نااهلان داخلی مورد هجمه قرار گرفته است و به لطف الهی دشمنان نتوانسته‌اند هیچ ضربه‌ای به این نهاد مقدس بزنند.

وی با بیان اینکه نفس انتخابات برای نامزد‌ها امتحانی است که در پی آن در می‌یابیم صالح‌ترین افراد به رقابتی سالم تن داده‌اند تا فرد اصلح از سوی مردم، سکان اجرایی کشور را به دست گیرد، تصریح کرد: آزمون نامزد‌ها در قانون‌مداری آنان، پرهیز از تخریب دیگران و رعایت اخلاق سیاسی و جوانمردی است.

امام جمعه ابهر عنوان کرد: پرهیز از هزینه‌های زاید تبلیغاتی، ناامید کردن دشمنان، امیدوار ساختن مردم به آینده با ارائه برنامه‌های کارآمد و واقعی و نیز مدیریت حامیان و طرفداران از عمده محورهایی است که عیار نامزد‌ها با آن سنجیده می‌شود.

این مسئول در پایان به مسئله اعتکاف اشاره کرده و این سنت بسیار حسنه و پسندیده را ستوده و از همه مردم و مسئولان خواست راجع به گسترش این سنت تلاش کنند، چراکه همین اعتکاف می‌تواند بهترین دانشگاه علمی معنوی برای جوانان باشد.

انتهای پیام/2308/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول