اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

حماسه آزادسازی خرمشهر به ظهور قدرت دفاعی ایران منتهی شد

امام جمعه دماوند گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس بود که به ظهور قدرت دفاعی ایران منتهی شد.

حماسه آزادسازی خرمشهر به ظهور قدرت دفاعی ایران منتهی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه که با حضور پرشور مردم شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به تقارن ولادت امام علی(ع) با سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی اظهار داشت: وقتی در تاریخ جنگ تحمیلی می‏نگریم که به نام دفاع مقدس نام‏گذاری شده، اوج ولایت‏مداری در این صحنه و دفاع از امیرالمؤمنان(ع) و یاد آن حضرت در جبهه‏ها و عملیات‏ مختلف موج می‎‏زند.

وی ادامه داد: در عملیات بیت‏المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، رمز عملیات نام امیرالمؤمنان(ع) و آغاز آن هم روز دهم اردیبهشت ماه هم‏زمان با 13 رجب یعنی مقارن با ولادت آن حضرت بوده است.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: در عملیات بیت‏المقدس اتفاقی افتاد که به نفع پیروان امیرالمؤمنان(ع) رقم خورد و جامعه شیعه و مسلمین ایران به این حماسه افتخار می‏کنند و ظرفیتی برای تحقق پیام رهبر معظم انقلاب ایجاد شد که بحث حماسه را در سال‌جاری مطرح کردند.

آمده‏ایم که بمانیم اما...

امام جمعه دماوند اضافه کرد: برای اینکه عظمت عملیات بیت‏المقدس بیشتر واضح شود، باید ببینیم که دشمن تلاش خود را چگونه در خرمشهر پیگیری می‏کرد.

علاءالدینی افزود: دشمنان نام خرمشهر را به «المحمره» تغییر داده بودند که نشان می‏داد که برای ماندن در خرمشهر و تجزیه آن برنامه داشتند.

وی گفت: همچنین دشمنان شعارهایی بر روی دیوارهای خرمشهر نوشته بودند که یکی از آنها این بود که «جئنا لنبقا» یعنی «آمده‏ایم که بمانیم» و اساساً دشمنان فکر نمی‏کردند که روزی خرمشهر به دست رزمندگان ما آزاد شود.

علاءالدینی یادآور شد: همچنین صدام همواره در صحبت‏هایش ادعا می‏کرد که خرمشهر کلید فتح بصره است و اگر کسی خرمشهر را فتح کند، خودمان کلید بصره را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

حمله به خرمشهر؛ لکه ننگی برای عراقی‏ها

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: دشمنان در حدود 20 ماه در خرمشهر ماندند و به طور دقیق، اشغال خرمشهر 575 روز به طول انجامید؛ بعثی‏ها حوادث زیادی در خرمشهر ایجاد کردند که با قتل و غارت همراه بود و به لکه ننگی در این حمله و جنگ‏هایی که امروز در منطقه مشاهده می‏کنیم، تبدیل شد.

علاءالدینی با اشاره به حماسه‏ای که مردم خرمشهر ایجاد کردند، متذکر شد: عشق و علاقه‏ای که تمام مردم ایران نسبت به این نقطه نشان دادند و فتوحی که خداوند نصیبمان کرد، منجر به اسارت 19 هزار عراقی و کشته شدن 16 هزار و 500 نفر از افراد دشمن و به دست آوردن انواع تجهیزات آنها شد.

وی در پایان اذعان داشت: پیامدهای این حماسه ظهور قدرت دفاعی ایران، ثبات داخلی، بازدارندگی خارجی و ظهور ایران به عنوان قدرت منطقه‏ای است.

انتهای پیام/2568/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول