اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ابهر:

فتح خرمشهر مانور سیاسی کشورمان را در جهان بالا برد

فرمانده سپاه ناحیه ابهر گفت: آزادسازی خرمشهر قدرت چانه‌زنی و مانور سیاسی نظام جمهوری اسلامی را در جهان و مجامع بین‌المللی بالا برد.

فتح خرمشهر مانور سیاسی کشورمان را در جهان بالا برد

علیرضا مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان آزادسازی خرمشهر را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: آزادی خرمشهر قهرمان در عملیات بیت‌‌المقدس در سوم خرداد ماه سال 1361 توسط رزمندگان اسلام از دیدگاه‌های مختلفی دارای اهمیت است.

وی به اهمیت فتح خرمشهر از دیدگاه سیاسی اشاره و اذعان داشت: آزادسازی خرمشهر قدرت چانه‌زنی و مانور سیاسی نظام جمهوری اسلامی را در جهان و مجامع بین‌المللی بالا برد.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر با اشاره به اینکه فتح خرمشهر باعث قوت قلبی دوستان نظام جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف شد، تصریح کرد: آزادی خرمشهر قدرت سیاسی کشورمان را به رخ جهانیان کشید.

وی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر از دید نظامی یک فتح عظیم بود که در این عملیات خسارت‌ها و کشته‌های فراونی بر دشمن وارد شد.

مولایی به اهمیت آزادسازی خرمشهر از دیدگاه وحدت و اتحاد رزمندگان اشاره و تصریح کرد: وحدت نیروهای مسلح نشانگر بالاترین سطح وحدت فرماندهی و اخوت کامل بین نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و ژاندارمری وقت بود.

وی اذعان داشت: از دیدگاه اطاعت از فرامین ولایت فقیه همه نیروها عاشقانه و مخلصانه از فرمان امام راحل در اعزام و ادای تکلیف شرعی خود در دفاع از کشور و آزادسازی سرزمین میهنمان اطاعت و جانانه با دشمن جنگیدند.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر و نتایج عملیات بیت‌المقدس دشمن را بسیار ذلیل و حامیان آنها را مبهوت قدرت و سرعت عمل رزمندگان اسلام کرد، افزود: فتح خرمشهر عجز دشمن را با تجهیزات کامل در مقابل ایمان رزمندگان اسلام ثابت کرد.

وی به کمبود امکانات ایران نسبت به عراق و کمک شرق و غرب به رژیم صدام اشاره کرد و اذعان داشت: چیزی که رزمندگان اسلام را در مقابل دشمنان، رژیم صدام و حامیانش پیروز کرد اتکای رزمندگان به قدرت خداوند و توکل بر خدا بود.

مولایی اضافه کرد: اخلاص عمل رزمندگان، اطاعت از ولی‌فقیه، وحدت، اخوت، اتحاد و هماهنگی، برنامه‌ریزی و استفاده از زمان و امکانات نظامی از دیگر عوامل پیروزی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی نقش اتحاد و همدلی بین همه مردم و نیروهای نظامی در فتح خرمشهر را با اهمیت دانست و اظهار کرد: بعد از عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری هر روز اتحاد و همبستگی و وحدت‌رویه نیروهای مسلح افزایش می‌یافت.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر ادامه داد: عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس به عنوان قله وحدت نیروهای مسلح است.

وی به نقش دستگاه‌های فرهنگی و نسل جوان در پاسداشت رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید با برنامه‌ریزی و با اجرای برنامه‌های مختلف، پیروزی و آزادسازی خرمشهر را برای مردم بازگو کنند.

مولایی با اشاره به اینکه امروز نسل جوان باید قدردان زحمات رزمندگان اسلام باشد، گفت: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با معرفی الگوهای زنده عملیات بیت‌المقدس، رزمندگان و شهدا زحمات آنها در این عملیات و گذشته پر افتخارشان را برای نسل جوان توضیح دهند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی با اعزام نسل جوان برای بازدید از رشادت‌های رزمندگان اسلام آنها را با فداکاری، اتحاد و همدلی شهدا و ایثارگران آشنا کنند.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول