اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

فتح خرمشهر با غیرت و تعصب رزمندگان میسر شد

استاندار زنجان ورود به خرمشهر را روزی سرشار از عشق و غرور اعلام کرد و گفت: فتح خرمشهر با غیرت و تعصب رزمندگان میسر شد.

فتح خرمشهر با غیرت و تعصب رزمندگان میسر شد

محمد رئوفی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: هویت، ماهیت، اقتدار دینی و نقش‌آفرینی مردم ایران با دین‌مداری و ولایت‌پذیری در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و به دنیا صادر شد.

این مسئول افزود: اگر اغراق نباشد همه افتخارات انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مرهون هشت سال دفاع مقدس است.

* فتح خرمشهر اوج اقتدار دوران دفاع مقدس بود

استاندار زنجان اوج اقتدار و قله دوران دفاع مقدس را فتح خرمشهر دانست و اضافه کرد: این مقطع از تاریخ یکی از مقاطع پر افتخار دوران دفاع مقدس است.

وی با برجسته خواندن فتح خرمشهر در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: با توجه به انجام عملیات‌هایی قبل و بعد از عملیات بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد باید به جایگاه ویژه این عملیات اذعان کرد.

رئوفی‌نژاد تاکید کرد: عملیات بیت‌المقدس و دستاوردهای آن دارای ویژگی‌های خاص دیپلماسی، جغرافیایی و سیاسی خاص خود بود که در دوران خود تاثیر قابل توجهی بر جای گذاشت.

این مسئول با ارزشمند خواندن همه عملیات‌های دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس در دوران خود تاثیرگذاری قابل توجهی از همه ابعاد داشت.

استاندار زنجان ورود به خرمشهر را روزی سرشار از عشق و غرور اعلام کرد و افزود: فتح خرمشهر در واقع روز 22 بهمن دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با یادآوری روزهای تاریخی دوران انقلاب و دفاع مقدس اضافه کرد: در این دوران تنها دو روز بود که مردم روزنامه به دست در خیابان‌ها حضور یافته و شادی کردند که یکی روز 26 دی و تیتر نخست روزنامه‌ها شاه رفت بود و دیگری روز فتح خرمشهر و سر تیتر روزنامه‌ها خرمشهر را خدا آزاد کرد، بود.

* عملیات بیت‌المقدس دستاوردهای بی‌نظیری داشت

رئوفی‌نژاد فتح خرمشهر را دارای ویژگی‌های تاکتیکی، نظامی عملیاتی و بیشترین دستاوردها به لحاظ نظامی در دوران دفاع مقدس اعلام کرد.

این مسئول با بیان اینکه خرمشهر به لحاظ استراتژیک بودنش برای نیروهای صدام هم بسیار مهم بود، اضافه کرد: آنها هر کاری از دستشان بر می‌آمد برای حفظ خرمشهر انجام دادند.

وی به انجام عملیات‌های موفق قبل از بیت‌المقدس اشاره و تصریح کرد: با وجود همه موفقیت‌ها نیروهای رزمنده با حسرت به خرمشهر نگاه می‌کردند و فتح خرمشهر با نیروی غیرت و تعصب رزمندگان میسر شد.

استاندار زنجان به فاصله کم طراحی عملیات بیت‌المقدس بلافاصله بعد از عملیات فتح‌المبین اشاره کرد و گفت: 10 روز بعد از این عملیات کار طراحی عملیات بیت‌المقدس آغاز و یک ماه بر روی آن کار شد.

رئوفی‌نژاد زمان آغاز عملیات بیت‌المقدس را 40 روز بعد از عملیات فتح‌المبین اعلام و اضافه کرد: 23 روز بعد از آغاز عملیات بیت‌المقدس خرمشهر آزاد شد.

این مسئول عملیات آزادسازی خرمشهر را درس عبرتی برای نیروهای عراقی برشمرد که رزمندگان ایران بدون توجه به اصول نظامی مرسوم قادر به انجام چه کارهایی هستند.

وی با بیان اینکه طی 23 روز عملیات بیت‌المقدس چهار مرحله مهم نظامی انجام و همه نیروها به سمت خرمشهر متمرکز شده بود، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر خارج از قواعد مصطلح نظامی میسر شد.

استاندار زنجان به تمرکز نیروهای صدام در خرمشهر برای ممانعت از فتح آن به دست نیروی ایرانی اشاره و عنوان کرد: خود صدام هم برای تقویت روحیه نیروهای خود در منطقه حضور یافته بود.

رئوفی‌نژاد به تهدید رژیم صهیونیستی در زمان انجام عملیات بیت‌المقدس اشاره و یادآور شد، آنها تهدید به ورود عملی به جنگ در صورت حرکت نیروهای ایرانی به سمت بصره کرده بودند.

این مسئول در ادامه خاطره‌ای از غروب روز دوم خرداد که منجر به فتح خرمشهر شد را نقل کرد که به همراه شهید حسن باقری و چند نفر دیگر در پشت خاکریز‌های موجود در منطقه برای عملیات اطلاعاتی رفته و سپس مسیر را گم کرده بودند.

شایان ذکر است، استاندار زنجان یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده که به دلیل بومی بودن به صورت مستقیم در عملیات‌های زیادی از جمله فتح خرمشهر درگیر بوده و خاطرات خاص خود را از آن زمان دارد.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول