اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی اردبیل:

تدارک 39 مرکز خرید گندم در آستانه فصل برداشت در استان اردبیل

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در آستانه فصل برداشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات 39 مرکز خرید گندم به همت تعاونی‌های روستایی و غله دایر شده است.

تدارک 39 مرکز خرید گندم در آستانه فصل برداشت در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عارف رنجبر در جلسه بررسی مشکلات آرد و نان شهرستان نیر اظهار داشت: ما به مانند سال‌های گذشته کار خرید گندم را به قیمت تضمینی و از 15 خردادماه تا آخر شهریورماه عهده‌دار هستیم که امیدواریم با تدارک 39 مرکز خرید بتوانیم در نقاط مختلف استان به ویژه شمال استان کار خرید را با کمترین مشکلات و بیشترین همدلی و همکاری انجام دهیم.

وی از پیش‌بینی تولید 950 هزار تن گندم در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد:‌ پارسال 95 هزار تن گندم به صورت تضمینی در این استان خریداری شده و به سیلوها و انبارهای گندم حمل شده است.

رنجبر با اعلام اینکه در صورت نیاز از ظرفیت ذخیره سایر مناطق کشور نیز برای حمل و ذخیره‌سازی گندم استفاده می‌کنیم، خاطر نشان کرد: البته اولویت اصلی سیلوها و انبارهای موجود استان است که پیش‌بینی می‌کنیم با کمترین مشکل این کار انجام شده و دیگر نیازی به ارسال مازاد تولید استان به سایر نقاط نباشد.

این مسئول مرغوبیت تولید گندم در این استان را در مقایسه با سایر مناطق در حد اعلا توصیف کرد و ادامه داد: ‌از این جهت جزو سه استان برتر کشور هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: قیمت تعیین شده با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید 720 هزار تومان است که با این نرخ از کشاورزان خریداری می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اظهار امیدواری کرد در فصل برداشت زارعان و کشاورزان با کمترین دغدغه و اضطراب بتوانند محصول خود را برداشت کرده و در اولین فرصت به مراکز خرید تحویل دهند تا نسبت به پرداخت بهای به‌روز محصولات از طریق بانک عامل اقدام لازم صورت بگیرد.

رنجبر بیان کرد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با هماهنگی بانک‌های عامل بتوانیم در کمتر از 24 ساعت بعد از خرید محصول بهای آن را به حساب کشاورزان واریز کنیم.

وی در ادامه گفت: در مناطق مرکزی استان نظیر شهرستان‌های اردبیل، نمین و نیر برداشت محصول با تأخیری چند ماهه انجام می‌شود که در این زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در خرید محصول در موعد برداشت مانعی وجود نداشته باشد.

رنجبر تأمین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی و بالا رفتن سرانه مصرف نان با توجه به گردشگرپذیر بودن نیر و سرعین را یادآور شد و افزود: انتظار داریم خود نانوایان نیز به ارتقای کیفیت پخت نان توجه کنند.

فرماندار شهرستان نیر در سخنانی به فعالیت 53 نانوایی در نیر به عنوان مبدأ ورودی استان از غرب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سرانه آرد در این شهرستان کافی به نظر نمی‌رسد.

میر فخرالدین زاهد برخورد با نانوایان متخلف در استفاده از جوش شیرین را یادآور شد و تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه نیر در مسیر جاده ترانزیتی قرار دارد و مسافران زیادی نیز وارد این شهرستان می‌شوند، بهتر است نسبت به افزایش سرانه گندم اختصاص یافته اقدام لازم را انجام دهند.

تولید 200 هزار تن گندم در شهرستان بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نظیر این جلسه در شهرستان بیله‌سوار نیز برگزار شد و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از آمادگی 39 مرکز خرید گندم توسط تعاونی‌ها و اداره غله با نرخ مصوب و توافقی خبر داد.

عباس کریمی شهرستان بیله‌سوار را انبار غله استان اردبیل لقب داد و خاطر نشان کرد: کار برداشت محصول در این شهرستان در چند روز آینده آغاز می‌شود.

فرماندار بیله‌سوار نیز از آمادگی کامل برای خرید گندم کشاورزان با همراهی و همت مسئولان شهرستانی خبر داد و اضافه کرد: بیشترین تولید گندم در استان اردبیل مربوط به بیله‌سوار است که سالانه 200 هزار تن گندم از زارعان خریداری می‌شود.

رسول زیبانژاد ضرورت پرداخت به موقع بهای محصولات کشاورزی زارعان را خواستار شد و اهمیت ذخیره‌سازی و حمل مناسب گندم به دست آمده را ضروری اعلام کرد.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول