اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان:

ساماندهی تولید موجب کاهش دلالی محصولات کشاورزی می‌شود/ خودکفایی کرمان در تولید بذر گندم و ذرت

رئیس جهادکشاورزی استان کرمان گفت: دلالی در بخش کشاورزی را می‌توان با ساماندهی تولید کاهش داد که این امر مشروط به همکاری کشاورزان است.

ساماندهی تولید موجب کاهش دلالی محصولات کشاورزی می‌شود/ خودکفایی کرمان در تولید بذر گندم و ذرت

عباس ملایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طی سال گذشته 350 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی شمال استان کرمان توزیع شد که 220 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 7 درصد و مابقی با کارمزد 13 درصد بین متقاضیان توزیع شده است.

وی اظهار امیدواری کرد در سال جاری با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست ساخت عملکرد تولید طیور در استان به 30 میلیون قطعه برسد.

ملایی از افزایش تعداد 171 واحد مرغداری به مرغداری‌های استان کرمان خبر داد و افزود: امیدواریم در پایان سال جاری 57 هزار تن مرغ به بازار مصرف ارائه شود و تولید گوشت قرمز به 32 هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در بخش افزایش راندمان آبیاری ابراز داشت: سال جاری حدود 700 کیلومتر افزایش لوله‌گذاری داریم و برای رسیدن به مصرف بهینه آب باید کشاورزان هم به توصیه‌های ترویجی توجه کنند تا افزایش تولید را داشته باشیم.

ملایی با اشاره به تولید 6 هزار تن بذر گواهی شده گندم در استان کرمان از خودکفایی در تامین بذر مورد نیاز کشاورزان خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات به ‌وجود آمده در تولید بذر ذرت اصلاح شده در سال گذشته اعلام کرد: حدود 800 تن بذر گواهی شده ذرت رقم 704 در استان کرمان تولید شده است که در انبارهای شهرستان ارزوئیه موجود بوده و علاوه بر تامین نیاز استان کرمان مقداری از نیاز استان‌های همجوار را هم تامین می‌کند.

دبیر ستاد توسعه بخش کشاورزی استان کرمان به سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در توسعه کشت محصولاتی که نیاز آبی کمتری دارند مثل گل محمدی و زعفران در برنامه کار سازمان اشاره کرد و افزود: با ساماندهی تولید می‌توان دلالی در بخش کشاورزی را کاهش داد که این امر مشروط به همکاری کشاورزان است.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول