اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

فرمانداران نظارت دقیق بر قیمت خرید و فروش گندم داشته باشند

استاندار همدان گفت: فرمانداران شهرستان‌ها باید نظارت دقیق بر روی چگونگی خرید و فروش گندم داشته باشند تا این اختلاف قیمت در بیرون از این چرخه، بازار سیاه ایجاد نکرده و باعث افزایش قیمت نان نشوند.

فرمانداران نظارت دقیق بر قیمت خرید و فروش گندم داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی محمد آزاد صبح امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان همدان اظهار داشت: گندم از کشاورزان به قیمت 720 تومان خریداری و به قیمت 400 تومان به کارخانه‌ها فروخته می‌شود.

وی ادامه داد:  فرمانداران شهرستان‌ها باید نظارت دقیق بر روی چگونگی خرید و فروش گندم داشته باشند تا این اختلاف قیمت در بیرون از این چرخه، بازار سیاه ایجاد نکرده و باعث افزایش قیمت نان نشوند.

مهلت 15 روزه برای رفع مشکل طرح‌های کشاورزی بر زمین مانده

استاندار همدان در خصوص تعدادی از طرح‌های کشاورزی تصویب شده که در استان همدان مشکل دارند افزود: افرادی که برای تکمیل پرونده طرحشان مراجعه نکردند تا 15 خرداد ماه مهلت دارند تا نسبت به رفع مشکل‌شان اقدام کنند در غیر این صورت افراد دیگری جایگزینشان قرار بدهید.

وی ادامه داد: در بحث توسعه بخش کشاورزی ما 290 میلیارد تومان تقاضا دادیم که قرار است 150 میلیارد تومان در اختیار ما قرار دهند و امیدواریم مسئولان کشاورزی با انجام طرح‌ها بتوانند این مبلغ را به صورت کامل جذب کنند.

آزاد در خصوص مشکل کم‌آبی استان همدان عنوان کرد: در زمینه واگذاری اراضی مشکل جدی آب را داریم چرا که تا کنون 13 هزار اراضی آماده واگذاری داریم و 20 هزار هکتار نیز برای واگذاری شناسایی شده است.

وی در خصوص تخریب زمین‌های منابع طبیعی که توسط افراد عادی تصرف شده و تبدیل به باغ یا جنگل شده بیان داشت: اگر تصرف زمین در نزدیک شهر با نگاه زمین‌خواری باشد باید با آن برخورد شود اما اگر زمین تصرف شده در کنار روستا باشد اشکالی ندارد و باید به افراد کمک کنیم تا بتوانند به راحتی زندگی کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ما به دنبال افزایش رفاه مردم هستیم یادآور شد: در بحث تصرف زمین‌های منابع طبیعی اگر نگاه زمین‌خواری نباشد موافق واگذاری زمین به افراد عادی هستیم.

*ما به دنبال زمین مشاع نیستیم/می‌خواهیم تکلیفمان مشخص شود

وی با اشاره به 60 هزار زمین مشاع بین منابع طبیعی و اوقاف عنوان کرد: در خصوص این مسئله ما به دنبال زمین مشاع نیستیم بلکه می‌خواهیم تکلیفمان مشخص و زمین‌ها از هم تفکیک شود و سهم هر طرف را مشخص و سند صادر شود.

آزاد در پایان سخنانش خطاب به بخشداران فرمانداری‌ها گفت: در خصوص صدور پایان کار در روستا‌ها اگر کار به کندی پیش برود از بخشداری‌ها تفویض اختیار شده و کار را به بنیاد مسکن واگذار می‌کنیم.

انتهای پیام/89007/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول