اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزان دزفول خبر داد

برداشت گندم در دزفول تا 10 روز آینده / 10 درصد محصول برداشت شده است

رئیس نظام صنفی کشاورزی دزفول از تداوم برداشت محصول گندم در این شهرستان خبر داد.

برداشت گندم در دزفول تا 10 روز آینده / 10 درصد محصول برداشت شده است

منوچهر زارع‌کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: در روزهای گذشته تنها موفق به برداشت 10 درصد محصول گندم این شهرستان شد‌یم و در تلاش هستیم تا در اسرع وقت محصول گندم در دزفول برداشت شود.

وی درباره سطح به زیر کشت رفته گندم در دزفول افزود: سطح زیر کشت گندم این شهرستان 40 هزار هکتار آبی و 16 هزار هکتار به صورت دیم است.

رئیس نظام صنفی کشاورزان دزفول تصریح کرد: برای هر 200 هکتار محصول گندم یک کمباین در نظر گرفته شده که به طور میانگین 200 دستگاه کمباین برای برداشت گندم این شهرستان نیاز است.

وی درباره میزان عملکرد محصول گندم ادامه داد: عملکرد نسبت به سال گذشته بسیار کمتر شده است، در سال گذشته در هر هکتار عملکرد محصول گندم 4 هزار و 500 تن بود که امسال با توجه به بارندگی‌ها به 2 هزار و 500 تن در هکتار کاهش پیدا کرده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی دزفول خاطرنشان کرد: بیشتر خسارت در اراضی گندم در اثر خوابیدگی و رطوبت است.

*خسارت 20 میلیارد ریالی به کشاورزان

وی از خسارت وارد شده به کشاورزان بر اثر بارندگی‌های شدید هفته گذشته این شهرستان خبر داد و گفت: این بارندگی‌ها سبب وارد آمدن خسارت 20 میلیارد ریالی به کشاورزان این شهرستان شده است.

این مسئول با اشاره به خسارت وارد شده به کشاورزان خاطرنشان کرد: علاوه بر گندم مقداری از مزارع به زیر کشت رفته صیفی‌جات نیز دچار خسارت شده‌اند.

زارع کریمی درباره بازرسی مزارع خسارت دیده گفت: بازرسی از مزارع خسارت دیده آغاز شده است و در حال بررسی برآورد خسارت هستیم.

وی در پایان گفت: از اداره کل حوادث غیر مترقبه استان خواستاریم برای کشاورزان گندمکار که دچار خسارت شده‌اند و مزارع آنها بیمه نیست اقداماتی انجام دهند زیرا از نظر هزینه‌های اقتصادی تمام کشاورزان این شهرستان خسارت دیده و نیاز به حمایت دارند.

انتهای پیام/72006/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول