اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

کنترل بیماری زنگ زرد گندم در کرمانشاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری زنگ زرد گندم در مناطق گرمسیری استان شروع شده است، گفت: با کانون‌کوبی سریع کشاورزان موفق شدیم از شیوع این آفت در مزارع استان کرمانشاه جلوگیری کنیم.

کنترل بیماری زنگ زرد گندم در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرهاد شریفی با بیان اینکه بیماری زنگ زرد گندم در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه شروع شده است، اظهار داشت: با کانون کوبی سریع کشاورزان موفق شدیم از شیوع این آفت در مزارع استان جلوگیری کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، شریفی افزود: تاکنون یک هزار و 200 هکتار از اراضی استان بر علیه این آفت سم‌پاشی شده‌اند و در صورتی‌ که کشاورزان مناطق سردسیری و معتدل استان با سم‌پاشی مزارع خود از گسترش این بیماری جلوگیری کنند، این آفت به طور کامل در استان کرمانشاه کنترل خواهد شد.

وی اظهار داشت: کشاورزان با دیدن علائم مربوط به بیماری زنگ گندم، با هماهنگی کارشناسان مربوطه نسبت به سم‌پاشی مزارع خود اقدام کنند و از این طریق از شیوع آن جلوگیری کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با بیان اینکه آفت سن گندم تمامی استان به جز شهرستان‌های پاوه و قصرشیرین را آلوده کرده، افزود: در مرحله اول مبارزه با این آفت که مرحله مبارزه با آفت سن مادر است 68 هزار هکتار از اراضی استان بر علیه این آفت سم‌پاشی شد.

وی سپس با بیان اینکه مرحله پوره‌ریزی این آفت در حال انجام است، گفت: سم برای مبارزه با این آفت به اندازه کافی در استان وجود دارد و از این نظر مشکلی نیست و در صورتی‌که کشاورزان کرمانشاهی تا یک ماه آینده از شیوع این آفت جلوگیری کنند، مشکل چندانی در استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/2700/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول