اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بستان آباد در مجلس خبر داد

اختصاص 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید گندم تولید داخلی

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید گندم تولید داخلی خبر داد.

اختصاص 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید گندم تولید داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، غلامرضا نوری‌قزلجه صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را مکلف کرد، تسهیلاتی تا سقف 70 هزار میلیارد ریال برای خرید گندم اختصاص دهد.

وی افزود: این موضوع در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه 92 در بخش درآمدی، بند 12 این لایحه مربوط به بخش کشاورزی و آب به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد تسهیلات لازم را برای خرید گندم تولید داخلی تا سقف70 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک‌ها قبل از آغاز فصل برداشت در اختیار کارخانه‌های آرد و سیلوداران بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی روستایی قرار داده و همچنین وزارت جهادکشاورزی موظف شد در پایان هر ماه، وجوه تنخواه دریافت شده را از محل فروش گندم خریداری شده، به خزانه‌داری کل کشور، مسترد کند.

نوری‌قزلجه افزود: در جریان رسیدگی به جزء الحاقی به بند سه پیشنهاد شد که وزارت نفت از منابع خود نسبت به برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی اقدام کند و بر همین اساس نمایندگان با 190 رای موافق، مصوب کردند که وزارت نفت مکلف است در راستای اجرای ماده 24 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تامین اعتبار برق‌دار کردن حداقل 20 درصد از چاه‌های کشاورزی اقدام کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین از تعیین سهم 15 درصدی سهم آورده کشاورزان برای احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در قالب لایحه بودجه سال‌جاری خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس طی حکمی تصویب کردند سهم آورده کشاورزان برای احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی به عنوان سهم بهره‌برداران به صورت نقدی یا تامین کارگر یا تهاتر زمین یا کالای مورد نیاز، 15 درصد بوده و بر اساس تبصره این ماده، مناطق محروم از پرداخت سهم مشارکت در احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی معاف شدند.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول