اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد

افزایش 4 برابری تولید گندم و جو در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی کازرون از افزایش چهار برابری تولید گندم و جو نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این افزایش به سبب استفاده به موقع کشاورزان از کارشناسان و پراکنش خوب سطح زیر کشت حاصل شده است.

افزایش 4 برابری تولید گندم و جو در کازرون

عبدالرسول گندمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم و جو آبی دیم در شهرستان کازرون حدود 57 هزار هکتار است که این میزان نسبت به سال گذشته حدود سه برابر افزایش را نشان می‌دهد.

وی ارقام کشت شده محصول گندم و جو را شامل کوهدشت، چمران و دوروم عنوان کرد و افزود: از این ارقام محصول کشت شده رقم کوهدشت برای نخستین بار با توصیه‌های ترویجی کارشناسان این مدیریت توسط کشاورزان به زیر کشت رفت.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون در ادامه پیشرفت  فیزیکی اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی این شهرستان را 70 درصد اعلام کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح علاوه بر تهیه آمار اطلاعاتی دقیق از وضعیت کشاورزی، طرح سامانه هوشمند یا (مدیریت پارسل‌ها) به منظور حضور مستمر و مؤثر  کارشناسان کشاورزی در مزارع و باغات و سایر واحدهای تولیدی نیز اجرایی می‌شود.

گندمی از کشاورزانی که تاکنون موفق به حضور در طرح «گاداستر» نشده‌اند درخواست کرد که با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ارائه اطلاعات به کارشناسان شرکت‌ها و کلینیک‌های مشاوره‌ای همکاری لازم را به عمل آورند.

وی به اجرای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی از طریق ماده 147 قانون در کازرون اشاره کرد و از کشاورزان نیز خواست قبل از مراجعه به اداره ثبت به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کرده و از حدنصاب‌های مورد نیاز اراضی و باغات خود اطلاع کسب کنند.

این مسئول در بخش دیگر سخنانش به وجود آفات مینوز در مزارع گوجه فرنگی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مدیریت در این راستا توانسته روش‌های مبارزه تلفیقی اعم از مبارزه بیولوژیکی (رهاسازی زنبور براکون)، به‌کارگیری انواع تله‌های فرمونی و نوری و استفاده از سموم توصیه شده تغذیه و آبیاری بین مزارع را در قالب 30 کلاس به کشاورزان در کنترل این آفات قرنطینه‌ای آموزش دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اذعان داشت: با تمام محدویت‌هایی که برای مبارزه با این آفات قرنطینه‌ای وجود دارد وضعیت این محصول نسبت به سال گذشته بهتر است.

گندمی در پایان متذکر شد: آفات مینوز از سال گذشته در مزارع گوجه فرنگی این شهرستان حمله کرده و هم‌چنان این مزارع را در تأثیر خود قرار داده است.

انتهای پیام/‌‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول