اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد

عملیات 8 ساعته رفع اتفاق پمپاژ مرکزی آب بیرجند/ رفع بحران بدون قطعی آب

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: عملیات رفع حادثه در پمپاژ مرکزی آب بیرجند از ساعت 21 آغاز و با هشت ساعت کار فشرده و با حضور 60 نفر از پرسنل بهره‌برداری و پشتیبانی و امور آبفای بیرجند به پایان رسید.

عملیات 8 ساعته رفع اتفاق پمپاژ مرکزی آب بیرجند/ رفع بحران بدون قطعی آب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان جنوبی مهدی جهان‌طالب با اشاره به اتفاق رخ داده در محل پمپاژ مرکزی آب بیرجند اظهار داشت: پس از اعلام مامور مراقب پمپاژ مرکزی تاسیسات شهر بیرجند مبنی بر آبگرفتگی محوطه و ساختمان پمپاژ مرکزی بلافاصله گروه امداد و حوادث امور بیرجند به محل اعزام شدند.

وی علت اصلی بروز این حادثه را ترکیدگی در خط انتقال آب از پمپاژ مرکزی به محل تصفیه خانه آب شرب در حال ساخت توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: بروز این حادثه سبب شد که حجم زیادی از آب خط انتقال به داخل پمپاژ پس‌زده شود و غرق شدن پمپ‌ها را در پی داشته است.

سرعت و هماهنگی سبب عدم قطعی آب پمپاژ

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: خارج شدن این پمپاژ از مدار بهره‌برداری تبعات گسترده و بحرانی را در آبرسانی به بخش اعظمی از شهر ایجاد می‌کند.

جهان‌طالب بیان داشت: کمیته بحران شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با حضور تمام اعضا در اسرع وقت تشکیل جلسه داد و با هماهنگی لازم تمام گروه‌های امداد امور بیرجند از قبیل اکیپ بهره‌برداری آب و فاضلاب و آتش‌نشانی فراخوان و با استفاده از تجهیزات بخش خصوصی از جمله لودر، جرثقیل و سایر ماشین‌آلات عملیات رفع حادثه از ساعت 21 آغاز و با هشت ساعت کار فشرده و با حضور 60 نفر از پرسنل بهره‌برداری و پشتیبانی و امور آبفای بیرجند به پایان رسید.

وی سرعت عمل و هماهنگی بخش‌های مختلف به ویژه نیروهای امور بیرجند در مهار این بحران، تخلیه آب جمع شده در پمپاژ، تخلیه پمپ‌های موجود با استفاده از پمپ‌های رزرو را ستودنی توصیف کرد و افزود: این سرعت عمل و هماهنگی سبب شد بدون قطعی آب پمپاژ در مسیر بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/2248/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول