اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد

اجرای طرح ملی خودروهای هوشمند در قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با عقد قرارداد میان شهرداری قزوین، جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی شریف، شهر قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی سیستم‌های هوشمند حمل و نقل، انتخاب شد.

اجرای طرح ملی خودروهای هوشمند در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، سیدمهدی یدی‌همدانی اظهار داشت: این طرح که در حال حاضر در آمریکا و تعدادی از شهرهای اروپایی اجرا می‌شود، یکی از آخرین فناوری‌های به کار گرفته شده در زمینه مدیریت و کنترل جریان ترافیک و کاهش خطاهای انسانی در حوزه حمل و نقل و ترافیک به شمار می‌آید.

وی در تشریح قابلیت‌های سیستم هوشمند حمل و نقل بیان کرد: این سیستم با فراهم آوردن بستر ارتباطی در سطح شهر و نصب تجهیزات هوشمند در خودروها و حاشیه راه‌ها، موجب ارتباط خودروهای هوشمند می‌شود و از این طریق، آمار و اطلاعات ترافیک پیش‌رو، شرایط آب و هوایی، تصادفات و مواردی از این دست، بین این خودروها و مرکز کنترل ترافیک مخابره می‌شود.

یدی‌همدانی اضافه کرد: در فاز نخست پایلوت اجرای این طرح، 50 خودرو شامل 30 دستگاه تاکسی و 20 دستگاه اتوبوس فعال در محور خیابان فلسطین انتخاب و تجهیزات مربوطه روی آن‌ها نصب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح با حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دانشگاه صنعتی شریف اجرا می‌شود و در صورت کسب موفقیت و جلب نظر مدیران شهری، دارای ظرفیت اجرا در تمام شهر در آینده نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول