اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری کاشان خبر داد:

تشکیل کارگروه اصلاح نظام مالی شهرداری‌های کشور

معاون اداری مالی شهرداری کاشان گفت: نظام جامع مالی شهرداری‌های کشور تدوین شده و تا پایان سال به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود و برای این امر هم کارگروه اصلاح نظام مالی تشکیل شده است.

تشکیل کارگروه اصلاح نظام مالی شهرداری‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید مهدی مجدالاشرافی، ظهر امروز در همایش مدیران مالی شهرداری‌های کشور و کلانشهرها به میزبانی یزد اظهار داشت: این پروژه از طریق تاسیس کارگروه اصلاح نظام مالی شهرداری‌های کشور با عضویت شهرداری‌های تهران، کرج، یزد و کاشان با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در حال انجام است.

وی عنوان کرد: پیش‌نویس این دستورالعمل تا مهر ماه سال جاری تهیه شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به شهرداری‌ها ابلاغ شود تا با اجرای آن، امور مالی در شهرداری نظام‌مند شوند.

مجدالاشرافی یادآور شد: شهرداری شهرستان کاشان در استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی نیز موفق بوده و با عضویت در کارگروه اصلاح نظام مالی شهرداری‌های کشور، نقش مهمی را در تدوین نظام جامع مالی شهرداری‌های کشور داشته است.

رئیس کارگروه اصلاح نظام مالی شهرداری کشور اظهار داشت: با برگزاری این سمینارها و گردآوری نظرات مدیران مالی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور، در یک برنامه زمان‌بندی شده، 23 دستورالعمل تدوین شده در نظام جامع مالی شهرداری‌ها توسط کمیته تخصصی تشریح خواهد شد.

* اهداف اصلاح نظام مالی شهرداری

مجدالاشرافی گفت: فراهم کردن شرایط حفظ و صیانت از اموال و دارایی‌های شهرداری همچنین تخصیص بهینه منابع کمیاب در اختیار آنها که متعلق به مردم شهر است از جمله اهداف گردآوری و تدوین مجموعه حاضر بوده که محصول بیش از دو سال فعالیت‌ علمی و پژوهشی است.

رئیس کارگروه اصلاح نظام مالی شهرداری افزود: طراحی و تدوین نظام جامع مالی شهرداری‌ها که بیش از 70 درصد جمعیت شهری کشور را زیر پوشش خدمات خود قرار داده‌اند، منشاء نظم بخشیدن به امور مالی شهرداری‌ها و گامی بزرگ در تحول اداری و مدیریتی این نهاد است.

* نبود درآمدهای پایدار مهم‌ترین مشکل شهرداری‌ها در سراسر کشور است

وی با تاکید بر اینکه نبود درآمد پایدار، مهم‌ترین مشکل شهرداری‌هاست چرا که 30 درصد درآمدها در بودجه شهرداری پایدار و 70 درصد بقیه غیر پایدار هستند، افزود: گسترش دامنه جمعیت شهری، یکی از دیگر مشکلات بر پیکره شهری است که برای رفع این معضلات نیاز به حمایت‌های دولت وجود دارد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور حدود 50 سال پیش در راستای نظم و انضباط سیستم مالی و حسابداری شهرداری‌ها، مکلف به تدوین و تهیه یکسری دستورالعمل بوده که تاکنون این پروژه عملیاتی نشده بود، گفت: با گذشت 100 سال از تاسیس نخستین شهرداری در کشور، هنوز قوانین مربوط به شهرداری‌ها تغییر محسوسی نکرده و تغییر آن نیازمند یکسری اقدامات است.

انتهای پیام/2464/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول