اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین شهرهای کم‌جمعیت کشور محقق شد

کسب رتبه برتر توسط شهرداری و شورای شهر ملایر

شهردار ملایر از کسب رتبه برتر شورای اسلامی و شهردار ملایر در نخستین سمینار توسعه ایران در بین شهرهای کم‌جمعیت خبر داد.

کسب رتبه برتر توسط شهرداری و شورای شهر ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علیرضا امامی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر اظهار داشت: نخستین سمینار توسعه ایران با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور و شهرداری‌ها در تهران برگزار شد که در این همایش مقالات علمی ارائه شده، برنامه پنج ساله تدوین شده شهرداری‌ها و عملکرد شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر ارائه شده بود.

وی بیان داشت: در این همایش شهرداری ملایر نیز با ارائه مقاله، عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر و برنامه تدوین شده پنج ساله شرکت داشت.

شهردار ملایر افزود: در این همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای زیر 500 هزار نفر جمعیت، شهرهای بین 500 هزار تا یک میلیون نفر جمعیت و بالاتر از یک میلیون شرکت داشتند که براساس رأی هیئت داوران، شورای اسلامی و شهردار ملایر در بین شهرهای زیر 500 هزار نفر جمعیت رتبه برتر را از آن خود کرد.

وی، آیتم‌های مربوط به این سمینار را شامل سرانه‌های مربوط به فضای سبز، شیوه و نگرش مبلمان شهری، نماهای شهری، فضای محیطی شهر، مدیریت بحران ، مدیریت شهرسازی، شهر الکترونیک و... عنوان کرد و گفت: ملایر از بین شاخص‌های ارائه شده توانست حائز همه امتیازات شود.

امامی در ادامه این موفقیت را حاصل همکاری خوب مردم ملایر و زحمات شهرداری و شورای اسلامی ملایر برشمرد و اذعان داشت: براساس برنامه‎ریزی انجام شده طی برنامه پنج ساله شهرداری ملایر توانستیم برنامه تدوین شده را عملیاتی کنیم و به آنچه در ابتدای امر برنامه‌ریزی کرده بودیم، دست یابیم.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله شهرداری ملایر به روش کاملاً علمی و کارشناسانه برنامه‌ریزی شده بود، افزود: در این روش که انحرافات آماری آن حداقل بوده، عملگرایی را سرلوحه کار خود قرار داده و درآمد 7 میلیارد تومانی شهرداری ملایر را از سال 85 توانستیم به 77 میلیارد تومان در سال 91 برسانیم.

شهردار ملایر در ادامه به انجام خدمات شهرداری ملایر طی این برنامه اشاره کرد و گفت: ساخت پروژه‌های انتفاعی و غیرانتفاعی، برنامه‌ریزی براساس دستورالعمل در دفترچه عوارض و انجام خدمات شهری از جمله آسفالت خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها، بالا بردن سرانه فضای سبز و ساخت مجتمع‌های تجاری و فضاهای تفریحی از جمله بام ملایر و جاده سلامت از جمله این خدمات بوده است.

وی در ادامه از افزایش 310 هکتاری فضای سبز شهر ملایر طی پنج سال گذشته در این شهر خبر داد و تصریح کرد: سرانه فضای سبز ملایر از 12.6 متر مربع در سال 85 به 19.6 متر مربع در سال 91 رسیده است.

امامی بیان کرد: این سرانه در متوسط جهانی 16.6 دهم درصد و در کشور 14.6دهم درصد است که ملایر از متوسط جهانی و کشور نیز بالاتر است.

وی عنوان کرد: حسن بزرگ سرانه‌های فضای سبز ملایر عمومی بودن آن است که  در برخی نقاط سرانه فضای سبز وجود دارد، اما در حد نقشه باقی مانده است.

شهردار ملایر در ادامه به تعریض خیابان شهدا و شهید مصطفی خمینی اشاره کرد و ابراز داشت: از 646 واحد تجاری و اداری در طرح تعریض تاکنون 212 تعریض انجام شده که معادل 33 درصد است.

وی اذعان داشت: با توجه به بودجه‌های پیش‌بینی شده شهرداری ملایر  آمادگی کامل تعریض این دو خیابان را دارد و اگر همکاری مردم و واحدها زودتر صورت گیرد، می‌توان طی یک تا دو سال تعریض را به اتمام رساند.

امامی از تحقق 77 میلیارد تومانی بودجه شهرداری ملایر در سال گذشته خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما 70 میلیارد تومان بود که بیشتر از بودجه پیش‌بینی شده تحقق داشتیم.

وی در پایان اضافه کرد: بودجه پیش‌بینی شده برای امسال در شهرداری ملایر نیز 85 میلیارد تومان است که مطمئناً بیش از پیش‌بینی تحقق خواهیم داشت.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول