اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری تبریز:

دولت در سنوات اخیر هیچ کمکی به شهرداری تبریز نکرده است

مدیر درآمدهای شهرداری تبریز با رد اظهارات مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص پرداخت 980 میلیارد ریال کمک‌های اعطایی دولت به شهرداری تبریز گفت: دولت در سنوات اخیر هیچ کمکی به شهرداری تبریز نکرده است.

دولت در سنوات اخیر هیچ کمکی به شهرداری تبریز نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اکبر پورخردمند با رد اظهارات مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص پرداخت 980 میلیارد ریال کمک‌های اعطایی دولت به شهرداری تبریز اظهار کرد: در سنوات گذشته دولت نه تنها کمکی به شهرداری تبریز نکرده بلکه بسیاری از درآمدهای قانونی شهرداری تبریز و سایر شهرداری‌ها را نیز به صورت کامل و شفاف پرداخت نکرده است و علاوه بر آن حتی مسیر قانونی پرداخت سهم شهرداری نیز مطابق قانون طی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، عواید حاصل از حقوق ورودی کالاها به گمرک که باید مطابق تبصره 3 ماده 41 قانون مالیات بر ارزش افزوده در اختیار وزارت کشور قرار گیرد تا بر اساس تبصره 2 ماده 39 همان قانون مستقیما به حساب شهرداری‌ها واریز گردد که متأسفانه این امر با تأخیر بسیار زیاد و به جای واریز مستقیم، سهم شهرداری‌ها از طریق استانداری ها توزیع می‌شود، آن هم بدون شرح و ذکر میزان درآمد دولت و احتساب سهم کامل شهرداری‌ها.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه تاکنون اطلاعات و اخبار مربوط به درآمد دولت از اجرای بند ج و د ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده که مربوط به فروش انواع بنزین و سوخت ( نفت سفید، نفت کوره و نفت گاز ) می‌باشد از سوی دولت منتشر نشده و مشخص نگردیده است که دولت چه مقدار بنزین را با پایه 7000 ریال و چه مقدار از آن را با پایه 4000 ریال به فروش رسانده است تا سهم شهرداری‌ها روشن و شفاف باشد.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری تبریز در ادامه تأکید کرد: علاوه بر این موارد، زیان‌های شهرداری‌ها ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که می‌بایست بر اساس بند ج ماده 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها به شهرداری پرداخت می‌گردید نیز هنوز محقق و عملی نشده است و شهرداری‌ها همچنان منتظر اعطای این اعتبارات هستند.

مهندس پورخردمند در عین حال افزود: علی‌رغم ارسال فهرست مطالبات شهرداری تبریز از بابت تخفیفات اعمال شده در حوزه بافت‌های فرسوده شهری که به موجب ماده 16 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بر عهده دولت محترم بوده است نیز پرداخت نگردیده و کل مطالبات شهرداری تبریز از این محل به میزان 153 میلیارد ریال معوق مانده است.

به گفته وی، این در حالی است که مجموع مطالبات شهرداری تبریز از دستگاه‌های اجرایی، برابر اسناد و مدارک موجود این مطالبات رقمی بالغ بر 250 میلیارد ریال را شامل می‌شود که بارها در خصوص تعیین تکلیف این مطالبات با سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور مکاتبه شده ؛ اما تا این لحظه ریالی از این محل به شهرداری تبریز پرداخت نگردیده است.

مهندس پورخردمند در خاتمه افزود: انتظار و توقع مدیریت شهری تبریز از مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی این بوده و است که اگر ایشان مدافع پرداختی‌ها و اعطایی‌های دولت به شهرداری تبریز هستند، در خصوص مطالبات شهرداری تبریز از دولت و مصوبات سه سفر استانی هیأت وزیران به استان در خصوص، اعتبارات مصوب آبدار کردن مهرانه‌رود، 50 درصد اعتبارات طرح تبادل میدان امام علی‌ابن‌ابیطالب و دیگر مصوبات موضوعی سفرهای استانی دولت نیز حساسیت به خرج می‌دادند مسئله کمک‌های اعطایی دولت به شهرداری به طور عینی و عملی محقق می‌شد. 

انتهای پیام/6002/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول