اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور رفع چالش‌ شهرداری‌ها

همایش آموزشی توجیهی مدیران مالی شهرداری‌ها و دهیاران کشور به میزبانی یزد برگزار شد

استان یزد امروز و فردا میزبان مدیران مالی شهرداری‌های مراکز استان‌های سراسر کشور و کلانشهرهاست.

همایش آموزشی توجیهی مدیران مالی شهرداری‌ها و دهیاران کشور به میزبانی یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، این سمینار آموزشی دو روزه با هدف توجیه و ابلاغ آئین‌نامه نظام مالی شهرداری به همت سازمان شهرداری‌های کشور و به میزبانی شهرداری یزد، امروز در هتل داد آغاز به کار کرد.

این سمینار پیرامون محورهای تدوین دستورالعمل حسابداری تعهدی، شفاف سازی اطلاعات و ابلاغ طرح جامع مالی جدید شهرداری و آموزش شیوه مدیریت منابع مالی آغاز به کار کرد.

مشاور معاون اداری و مالی شهرداری تهران در این سمینار کشوری اظهار داشت: این دستورالعمل با توجه به آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها مصوب سال 1346 و تکالیف قانونی وزارت کشور در تدوین، تصویب و ابلاغ دستورالعمل‌های مقرر به منظور رعایت جامع قانون و ایجاد وحدت رویه در شهرداری‌های کشور تهیه و ابلاغ شد.

* شهرداری‌ها مکلف به تنظیم عملیات مالی خود بر اساس ضوابط جدید شدند

بهرام حاتمی اظهار داشت: شهرداری‌های مراکز استان از ابتدای سال 1392 مکلفند به صورت آزمایشی، تمامی عملیات مالی خود از جمله تهیه و تنظیم بودجه و صورت‌های مالی را بر اساس ضوابط دستورالعمل‌ها تنظیم کنند و پس از طی مراحل آزمایشی دستورالعمل در شهرداری‌های مراکز استان، مراتب اجرایی آن برای تمامی شهرداری‌های کشور از سال 1393 اجرایی خواهد شد.

وی افزود: نسخه الکترونیکی دستورالعمل یاد شده در سایت دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همچنین سامانه بودجه شهرداری‌های کشور قابل دسترسی و بهره‌برداری است.

حاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به گذشت 46 سال از فعالیت شهرداری، هنوز شهرداری‌ها با چالش‌هایی روبه‌رو هستند و با ابلاغ دستورالعمل نظام جامع مالی شهرداری، امید به کاهش مشکلات و تغییر ساختار تشکیلاتی شهرداری وجود دارد.

مشاور معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به افزایش روند فعالیت شهرداری عنوان کرد: فراکسیون شهرداری در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که مهم‌ترین پیگیری‌های آن، تشکیل صندوق ذخیره شهرداری و تدوین آئین‌نامه شهرداری‌ها بوده است.

* تشکیل 30 سمینار آموزشی برای ابلاغ دستورالعمل مالی جدید شهرداری

حاتمی اظهار داشت: برای توجیه و آموزش مدیران مالی شهرداری با این دستورالعمل تاکنون 30 سمینار کشوری در مراکز استان‌ها برگزار شده و این مدیران با روند اجرای این دستورالعمل آشنا شدند.

وی عنوان کرد: با تدوین و شناسایی پتانسیل‌های موجود و تشکیل نشست‌های مختلف در برنامه پنجم، ساختار شهرداری تغییر می‌کند و درآمدهای پایداری علاوه بر عوارض و پروانه‌های ساختمانی از منابع مالی کلانشهرها ایجاد خواهد شد.

حاتمی گفت: در سال 88 در شهرداری کارگروه تامین نظام مالی شهرداری تدوین شد و به موجب آن حسابداری ویژه‌ای برای شهرداری در نظر گرفته شد.

وی افزود: طرح جامع مالی شهرداری در سال 92 ابلاغ و با اجرای دوره‌های آموزشی به مدت سه سال در شهرداری اجرا خواهد شد تا نواقص و مشکلات شیوه نقدی 46 سال گذشته شهرداری را برطرف کند.

انتهای پیام/2464/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول