اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی قزوین:

هدف اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی غرب نیست

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: هدف اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی غرب نیست، بلکه اقتصادی است که مردم از توانمندی خود برای مدیریت اقتصاد خانواده بهره‌مند شوند.

هدف اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی غرب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا الله‌بداشتی در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: با توجه به راهبرد سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده است، سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در راستای تحقق فرامین و منویات رهبر در 10 عرصه ورود پیدا کرده که پنج عرصه آن در فاز مطالعاتی و پنج عرصه نیز در فاز عملیاتی است.

وی با اشاره به پنج عرصه فاز عملیاتی افزود: سازمان بسیج سازندگی این استان در این فاز پرورش مرغ بومی، پرورش ماهی، تولید و پرورش کرم ورمی کمپوست برای تولید کود ورمی کمپوست، پرورش ماکیان و تولید قارچ را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول اضافه کرد: هدف بسیج سازندگی در این عرصه به منظور بومی کردن اقتصاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین عنوان کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم از طریق سازمان بسیج سازندگی کشور انجام و برای اجرایی شدن اعلام شده است و این سازمان در نظر دارد ساخت حوضچه‌های بتونی پرورش ماهی را در این استان اجرایی کند.

الله‌بداشتی اضافه کرد: تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی و توزیع محصولات، راه‌اندازی مراکز ترویجی مرغ بومی، تهیه و توزیع دستگاه‌های جوجه‌کشی و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کود ورمی کمپوست از جمله برنامه‌های سال جاری این سازمان است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک فرآوری میوه، حمایت و ترویج واحدهای گلخانه‌ای، فاز مطالعاتی کارخانه بسته‌بندی زیتون و ایجاد کارگاه‌های کوچک برای بسته‌بندی گیاهان دارویی از دیگر برنامه‌های سازمان برای سال 92 به شمار می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: بسیج سازندگی در راستای ایجاد اشتغال نیز گام‌هایی را برداشته و در قالب طرح هجرت و هماهنگی‌هایی که استاندار قزوین با دستگاه‌های اجرایی انجام داده است، افراد تحصیلکرده را برای معرفی به منظور اشتغال موقت در راستای اجرایی شدن اشتغال پایدار در دستور کار دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به رمز موفقیت این سازمان خاطرنشان کرد: انگیزه معنوی، همت والا، ولایت‌پذیری، روحیه بسیجی و جهادی و سازماندهی مناسب رمز موفقیت سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین است.

الله‌بداشتی با اشاره به اهداف این سازمان ابراز داشت: اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به مردم با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان از مهم‌ترین اهداف این سازمان است.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «کشور را آن گونه بسازید که از هر جای دنیا که نگاه کردند به عظمت اسلام و انقلاب پی ببرند»، عنوان کرد: با این فرمایش رهبر معظم انقلاب تکلیف بر بسیجیان و همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی مشخص است و امیدواریم مدیران دستگاه‌های اجرایی همکار به عنوان خادمان محرومان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با تلاش مضاعف در راستای منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب حماسه‌ای نو بیافرینند.

این مسئول تصریح کرد: هدف اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی غرب نیست، بلکه اقتصادی است که مردم از توانمندی خود برای مدیریت اقتصاد خانواده بهره‌مند شوند.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: تمام فعالیت‌های این سازمان به منظور ایجاد اشتغال است، زیرا یکی از مشکلاتی که در گذشته با آن روبرو بودیم این بود که وام‌ها به تولید منجر نمی‌شد، اما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی وام‌هایی که به فرد تعلق می‌گیرد به این صورت است که به فرد مبلغ نقدی وام داده نمی‌شود بلکه تولید فعال می‌شود.

الله‌بداشتی ادامه داد: به دلیل ساختاری که تعریف شده اجرای این روش قطع یقین به تولید می‌انجامد، البته تولیدی که در عرصه‌های مختلف و از طریق مردم در نقاط مختلف شهر و روستا انجام می‌شود.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول