اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

حماسه اقتصادی با تکیه بر تولید ملی محقق می‌شود

استاندار کردستان با بیان اینکه حماسه اقتصادی با تکیه بر تولید ملی محقق می‌شود، گفت: مردم و دولت در سال جدید باید برای تحقق این مهم کوشش و تلاش مضاعفی را انجام دهند.

حماسه اقتصادی با تکیه بر تولید ملی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، علیرضا شهبازی امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان در مجتمع کشت و صنعت خرم‌دشت دهگلان گفت: توجه به بخش کشاورزی و تلاش برای رونق گرفتن این حوزه زمینه‌ساز توسعه همه جانبه استان است.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان، وجود زمین‌های حاصل‌خیز و استعدادهای درخشان بخش کشاورزی شرایط را برای رونق بخشیدن این حوزه مهم مهیا کرده است.

استاندار کردستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی سطح استان بویژه متولیان بخش کشاورزی باید با تمام توان و بکارگیری همه امکانات استان شرایط را برای حمایت از کشاورزان فراهم کنند.

وی افزود: کشاورزان کردستانی در کمال صداقت برای خدمت به جامعه و کمک به تولید داخلی زحمت می‌کشند بنابراین همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه باید با نهایت احترام در برخورد به این افراد، کار آنها را پیگیری کنند.

شهبازی فراهم کردن شرایط بهره برداری لازم از آب سدهای استان برای بخش کشاورزی را مهم دانست و بر انجام آن از سوی متولیان امر تأکید کرد و گفت: با اتمام طرح‌های در دست اقدام بخش سدسازی و انتقال آب به زمین‌های حاصل‌خیز شرق استان، کشاورزی منطقه آینده روشنی دارد.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: در خلق حماسه سیاسی مردم به رغم شیطنت‌های استکبار جهانی خردادماه صحنه‌های بدیع و بی‌نظیری از مشارکت فعالانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را به نمایش می‌گذارند و این مشارکت خلق حماسه سیاسی و نمایش مردم‌سالاری دینی خواهد بود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: دشمن در بر هم زدن خلق این حماسه راهکارهای مکارانه‌ای را در پیش گرفته تا بتواند ملت ایران را از حضور در انتخابات دلسرد کند اما مردم ما با تکیه بر دو عنصر ولایت‌مداری و بصیرت‌ در خلق حماسه سیاسی صحنه‌های ماندگاری را خلق می‌کنند.

شهبازی با یادآوری اینکه دومین محور شعار نوروزی امسال مقام معظم رهبری خلق حماسه اقتصادی است گفت: در این بستر نیز ما تنها با جلب مشارکت مردمی و سرمایه‌گذاران و تشکل‌های غیردولتی می‌توانیم عرصه پویایی نظام اقتصادی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: حماسه اقتصادی با تکیه بر تولید ملی اتفاق می‌افتد و در سال جدید هم مردم و هم دولت باید در این زمینه کوشش و تلاش مضاعفی را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این مراسم گفت گفت: در سال 91 متعاقب تحریم‌ها، کارگروه توسعه کشاورزی شکل گرفت و 320 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی کردستانی تزریق شد.

ابراهیم حسن‌نژاد با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها مشکلی در تامین مواد غذایی نداریم، گفت: امروز تمام مواد غذایی مورد نیاز جامعه در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اقتصادی‌ کردن محصولات کشاورزی را یکی از برنامه‌های راهبردی عنوان کرد و گفت: باید دانش اقتصادی‌تر کردن محصولات کشاورزی را به بخش کشاورزان آموزش دهیم.

حسن‌نژاد به تولید محصول سالم و پاک اشاره و تاکید کرد: در برنامه پنجم توسعه و در برنامه جدی جهاد کشاورزی استان تولید محصول سالم و مدیریت جامع استفاده از سموم و کودها پیش‌بینی شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از کشاورزان نمونه استان کردستان تقدیر شد.

انتهای پیام/79013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول