اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده فنی محمدباقر ساری:

دانشگاه‌ها در حماسه اقتصادی یک الگوی کامل ارایه کنند

رئیس دانشکده فنی امام محمدباقر(ع) ساری گفت: دانشگاه‌ها باید در حماسه اقتصادی یک مدل، الگوی مناسب و کاملی را ارائه کنند.

دانشگاه‌ها در حماسه اقتصادی یک الگوی کامل ارایه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ناصر صداقتی‌پور صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم در این دانشکده با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س)، روز مادر و تبریک میلاد معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و با گرامیداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: شهید مطهری استاد بزرگ حوزه و دانشگاه و همچنین استاد علم و اخلاق بوده‌اند که هم زندگی ایشان و هم شهادت‌شان درس بزرگی برای ملت ایران بود.

وی افزود: اثرات ارزشمند زندگی شهید مطهری باعث شد که حضرت امام خمینی(ره) در مورد او فرمودند:« آثار شهید مطهری بدون استثنا مفید است».

صداقتی‌پور تعلیم و تربیت را وظیفه‌ای خطیر برشمرد و گفت: توجه بیشتر به تعلیم و تربیت و کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: حفظ جایگاه معلم، استاد و رعایت شأن و منزلت آنان در ارتقای کیفیت آموزشی مؤثر خواهد بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «دست توانای معلم است که چشم‌انداز آینده را روشن می‌کند».

رئیس دانشکده فنی مرکز مازندران با اشاره به راهکارهای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی بیان داشت: با توجه به نامگذاری سال 1392 به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نامگذاری شد، دانشگاه‌ها باید محور برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال باشند.

وی یادآور شد: برای حماسه سیاسی می‌توان دو محور اساسی را در نظر گرفت که یک محور آن بحث انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا است که بازتابی جهانی خواهد داشت و می‌تواند بسیار مهم باشد و محور دیگر بحث بیداری اسلامی بوده که بین‌المللی و جهانی است.

این مسئول دانشگاه انتخابات را مظهر اراده ملی و مشارکت سیاسی آحاد مردم دانست و ابراز داشت: در بحث انتخابات داشتن تقوای سیاسی، داشتن بصیرت، بیداری سیاسی و همچنین رعایت اخلاق انتخاباتی بسیار مهم است و می‌تواند مردم را برای نیل به حماسه‌هایی همانند حماسه 22 بهمن  و 9 دی هدایت کند که در واقع یک بسیج ملی است.

صداقتی‌پور افزود: با انسجام ملی و مشارکت همگانی و استفاده از خرد جمعی می‌توان زمینه‌های تحقق منویات مقام معظم رهبری را فراهم کرد و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در جهت بصیرت‌افزایی و ایجاد فضایی توأم با شفاف‌سازی و با تکیه بر عقلانیت و منطق و نیز استدلال در جهت انتخابات پرشور و فضایی سالم و براساس برنامه‌محوری هر یک از کاندیداها، می‌توان در جهت اجرای منویات معظم له و تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

وی گفت: نامگذاری شش سال اخیر از سوی مقام عظمای ولایت با مضامین اقتصادی بوده که دلیل اهمیت این محور را نشان می‌دهد، مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته برای جلوگیری از مصرف‌گرایی شعار اصلاح الگوی مصرف را هدف‌گذاری کردند آن چیزی که در اسلام مورد تأکید قرار می‌گیرد، انجام کار و تلاش است و بنابراین کار مضاعف در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشکده فنی مرکز مازندران اضافه کرد: برنامه اقتصاد مقاومتی در پی آن در جهت تکمیل حرکت جهادی مطرح شد.

صداقتی‌پور یادآور شد: با تهدیدات بیش از پیش دشمنان جهاد اقتصادی فرمان داده شد و جراحی ساختار اقتصادی در محافل علمی مطرح و با فشار روزافزون در بخش اقتصادی تولید ملی در خط مقدم جهاد اقتصادی مطرح شد.

این مسئول گفت: امروز حماسه اقتصادی با حرکت جهادگونه شکل خواهد گرفت و جهاد مستلزم کار همگانی و حضور دسته جمعی است پس حماسه اقتصادی باید در بطن جهاد اقتصادی شکل بگیرد و بنابراین حماسه آفرینی یک امر جمعی و همگانی است.

این مسئول ابراز داشت: حماسه‌سازان جهادگرانی هستند که با عزم، اراده و توکل بر خداوند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه سیاسی و اقتصادی گام‌های بزرگی را برخواهند داشت.

صداقتی‌پور با اشاره به وظیفه خطیر دانشگاه‌ها در حماسه‌سازی افزود: دانشگاه‌ها باید در خصوص حماسه اقتصادی یک مدل و الگوی مناسب و کاملی را ارائه کنند و صاحب‌نظران و اندیشمندانی که در حوزه اقتصاد فعالیت دارند باید الگوی تمام عیاری را در خلق حماسه اقتصادی طراحی کرده و داشتن برنامه، سیاست‌گذاری درست، شکل‌گیری تغییر ساختاری در بخش اقتصاد و همین‌طور تغییر رفتاری در رویه و انگیزه در خلق حماسه اقتصادی مؤثر خواهند بود.

وی عنوان کرد: به این منظور مبارزه با فرهنگ مصرف‌گرایی، جلوگیری از اسراف، رشد تولید ملی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، افزایش صادرات، عدم اتکا به اقتصاد تک محصولی و مبارزه با فساد اقتصادی، مبارزه با تورم، اشتغال‌زایی، ساماندهی بازار مسکن و تسهیل امر ازدواج از راهکارهای خلق حماسه اقتصادی خواهند بود.

این مسئول متذکر شد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ظرفیتی در حدود 170 دانشکده در سراسر کشور و 54 رشته کاردانی و 26 رشته کارشناسی بیش از 200 هزار دانشجو در سطح کشور با یک هزار و 370 کارگاه و آزمایشگاه ظرفیت‌های بالقوه و بزرگی را در اختیار دارد که در خلق حماسه اقتصادی و تولید ملی نقش مؤثر و سازنده‌ای را برعهده خواهد داشت.

رئیس دانشکده فنی مرکز مازندران اذعان داشت: تربیت تکنسین فنی و مهارتی یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که در بخش اقتصادی بسیار کارآمد و مؤثّر خواهد بود و در چرخه تولید به کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/86012/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول