اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آل‌اسحاق در یاسوج:

مدل اقتصادی دولت ـ ملت راه برون رفت از وضعیت موجود است

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مدل‌های اقتصادی دولت‌های قبلی و دولت فعلی ایرادات فراوانی داشته است، گفت: راهگشاترین مدل اقتصادی برای برون رفت از وضع موجود، مدل اقتصاد دولت ـ ملت است.

مدل اقتصادی دولت ـ ملت راه برون رفت از وضعیت موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یحیی آل‌اسحاق عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج با تبیین مواضع انتخاباتی خود اظهار کرد: در دوره‌ای که قوه مجریه در اختیار اصلاح‌طلبان و کارگزاران بود، روی درآمدزایی و تولید تکیه می‌شد و در دوره احمدی‌نژاد بدون توجه به تولید و اشتغال بر فاز توزیع درآمدها تکیه شده است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اصلاح‌طلبان روی شاخه توسعه، درآمد و سازندگی سوار شدند و دولت نهم و دهم روی شاخه عدالت، هزینه و توزیع درآمدها سوار شد که هر دو رویکرد به تنهایی با مشکلات عدیده‌ای در اداره کشور مواجه شدند.

وی گفت: در دولت نهم و دهم درآمد بسیار خوبی از نفت عاید کشور شد که این موضوع با سیاست دولت نیز همخوانی داشت و به راحتی سیاست آقای احمدی‌نژاد در توزیع این درآمدها بر مبنای عدالت و توجه به اقشار پایین دست جامعه اجرایی شد.

آل‌اسحاق تأکید کرد:‌ نگاه دولت نهم و دهم به مردم، نگاهی جامع و کامل بود ولی متأسفانه از تولید و اشتغال غافل شدیم.

وی توجه صرف به تولید و سازندگی و همچنین نگاه صرف به توزیع درآمدها میان دهک‌های پایین را راهگشا ندانست و افزود: مدل اقتصادی من در صورت رئیس جمهور شدن یک حد وسط از این دو طرز تفکر است.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با تبیین برخی دیدگاه‌های خود ادامه داد: اکنون دنیا به این نتیجه رسیده است که مدل اقتصاد دولت ـ ملت بهترین مدل اقتصادی است و من در دولت آینده این مدل را پیاده می‌کنم.

وی تصریح کرد: واقعیت‌‌نگری آرمانگرا نیز رویکرد من در مدیریت کشور خواهد بود.

آل‌اسحاق عنوان کرد: این مبنای فکری ما از 30 سال پیش است که برای آن هزینه داده‌ایم و مدلی است که امروز نیز در اروپا و دیگر نقاط دنیا به آن رسیده‌اند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس قوه مجریه را مدیرعامل کشور خواند و بیان کرد: رئیس جمهور رئیس مجمع و  رئیس هیئت مدیره نیست و شخصی که می‌خواهد سکان این قوه را به عهده بگیرد باید به این موضوع توجه کند.

انتهای پیام/82005/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول