اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آل‌اسحاق در جمع مردم یاسوج:

به دنبال کارهای غیر ممکن در اقتصاد نباشیم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم گفت: باید از خود بپرسیم چرا کاری که نمی‌توان کرد انجام می‌دهیم و برای خود در عرصه اقتصادی مشکل ایجاد می‌کنیم.

به دنبال کارهای غیر ممکن در اقتصاد نباشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یحیی آل‌اسحاق در جمع مردم یاسوج در مسجد صاحب‌الزمان این شهر، مساجد را از مراکز مهم تصمیم‌گیری اجتماعی از صدر اسلام تاکنون دانست و گفت: در ایران اسلامی مساجد بیش از هر مرکز دیگری مورد توجه مردم برای مشورت کردن بوده چراکه مساجد رنگ تقوا و دین دارند.

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری دوره یازدهم از انتخابات با مردم سخن گفت و افزود: کاندیداها باید با این نیت وارد انتخابات شوند که انقلاب را چند قدم به جلو ببرند و از کرامت مردم حفاظت کرده و مشکلات را به خصوص در بحث اقتصاد برطرف کنند.

آل‌اسحاق ارزیابی دقیق از سوابق کاندیداهای ریاست‌جمهوری از وضعیت گذشته و حال آن‌ها را برای یک انتخاب اصلاح در راستای رفع مشکلات کشور ضروری دانست و گفت: باید نقاط ضعف و قوت مورد ارزیابی قرار گیرد و ببینیم که اختیارات به چه تیپ افرادی واگذار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران یکی از ملزومات را تعریف دقیق جمهوری اسلامی از سوی کاندیداها دانست و افزود: این کاندیداها علاوه بر تعریف دقیق از نظام جمهوری اسلامی قادر به تعریف جامعی از مشکلات کشور باشند تا بتوانند در مقابل هر نقشه و حمله دشمن برنامه‌ای برای مقابله و دفاع داشته باشند.

آل‌اسحاق با ذکر این سخن که دشمن به هر دلیل دل خوشی از ما ندارد، عنوان کرد: دشمن ما را مغایر با اهداف خود می‌داند که لازم است در مقابل چنین تفکری با تدبیر در عرصه بین‌المللی عمل کنیم.

وی با بیان این‌که دولت باید در زمینه آمایش استان‌ها طرح و برنامه داشته باشد، افزود: دولت باید در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری راه‌حل ارائه کند.

وزیر اسبق بازرگانی با تأکید بر اینکه قصد سیاه‌نمایی ندارد، عنوان کرد: همه مشکلات قابل رفع است اگر تدبیر مناسب داشته باشیم و ادبیات خود را به نحوی تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: در عرصه سیاست خارجی خطوطی داریم که مقام معظم رهبری ترسیم می‌کنند و باید در چارچوب آن حرکت کرد و تندروی و کندروی به خرج نداد.

آل‌اسحاق تجدید نظر در برخی رفتارها را ضروری دانست و افزود: دولت باید برخورد تهاجمی و تخاصمی را کنار بگذارد.

کاندیدای عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان ریشه اصلی مشکلات داخلی را هم ناشی از بد اخلاقی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم کشور رشد کند باید این فضای بدفعلی تبدیل به فضای تعاملی شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه از مشکلات اقتصادی کنونی گفت و افزود: قرار بود سالی هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که اکنون به منهای یک و یک رسیده است و اکنون سه میلیون بیکار داریم که سالانه 600 هزار نفر به آن‌ها افزوده می‌شود و این تلاطمات ارزی هم زندگی مردم را بر هم می‌زند.

آل‌اسحاق به مقوله سلامت هم اشاره کرد و با ابراز نگرانی از وضعیت این حوزه مهم گفت: خدا می‌داند اگر کسی مشکل قلبی و یا کلیوی پیدا کرد باید چه کند چراکه راهی به جز فروش همه زندگی خود ندارد.

وی این مشکل را قابل رفع دانست و گفت: اکنون 66 درصد هزینه‌های سلامت را خود مردم می‌پردازند و تنها 30 و اندی را دولت متقبل می‌شود و از این 40 هزار میلیارد تومان هزینه، تنها 15 هزار میلیارد تومان آن را دولت پرداخته است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم از کنار گذاشتن کارهایی که نمی‌توان کرد سخن گفت و افزود: یک دولت اصولگرای واقعی اعتقاد دارد با حفظ آرمان‌ها و توجه به واقعیت‌ها می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

انتهای پیام/2571/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول