اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی:

تنوع رشته‌ها در فنی‌حرفه‌ای آذربایجان غربی قابل توجه است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: تنوع رشته‌های آموزشی در فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی قابل توجه بوده و بر این اساس علاقه‌مندان زیادی به این مجموعه جذب می‌شوند.

تنوع رشته‌ها در فنی‌حرفه‌ای آذربایجان غربی قابل توجه است

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در آموزشگاه‌های آزاد، دولتی، مراکز ثابت و سیار تنوع رشته‌های آموزشی به اندازه قابل توجهی زیاد است به طوری که این امکان وجود دارد استعدادهای نهفته در رشته‌های مختلف شناسایی شده و برای پرورش آنها تلاش شود.

وی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهفته در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در سطح کشور بیش از 14 هزار آموزشگاه آزاد وجود دارد که 345 واحد از این آموزشگاه‌ها در استان ما راه‌اندازی شده‌اند تا هنرجویان و علاقه‌مندان به رشته‌های آموزشی مختلف به ارتقای مهارت‌های خود مبادرت کنند.

اسعدی افزود: در آموزشگاه‌های مناطق مختلف این استان تلاش می‌شود مقدمات آموزش برای رشته‌هایی فراهم شود که برای یادگیری و اشتغالزایی سرمایه کمتری لازم است زیرا تنها در این صورت است که می‌توان برای اشتغال اقشار مختلف جامعه کمک کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی به تعریف شدن چهار خوشه مبنی بر صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر در فنی حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در این خوشه‌ها 42 رشته آموزشی طراحی شده که در این رشته‌ها نیز بیش از 4 هزار و 400 حرفه آموزشی وجود دارد.

اسعدی خاطرنشان کرد: هر رشته آموزشی چندین حرفه در زیرمجموعه خود دارد که تلاش می‌شود این رشته‌ها در آموزشگاه‌های استان راه‌اندازی شود به طوری که در زیرمجموعه رشته آموزشی فن‌‌آوری اطلاعات 67 حرفه و در زیرمجموعه رشته آموزشی صنعت ساختمان هم 73 حرفه وجود دارد.

وی در ارتباط با مدت زمان ارائه این آموزش‌ها نیز گفت: این حرفه‌های آموزشی از استانداردهای 37 ساعت آغاز شده و تا استانداردهای 2 هزار و 800 ساعت به عبارتی 18 ماه حرفه‌های مختلف آموزش داده می‌شود تا هنرجویان به رشته مورد نظر خود به بهترین شکل تسلط پیدا کنند.

انتهای پیام/61002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول