اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیربنای اشتغال است

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به نقش تأثیرگذار فنی و حرفه‌ای در توسعه پایدار گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیربنای اشتغال است.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیربنای اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد شامگاه یکشنبه در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای دشتستان اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای از مراکز مهم کشور است و نقش مهم و بسزایی در فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: توجه به پتانسیل انسانی و نیروی کار از مسائل مهمی است که در توسعه پایدار اثرگذار خواهد بود و فنی و حرفه‌ای با تربیت نیروی ماهر و کارآمد نقشی مؤثر در توسعه پایدار ایفا می‌کند.

موسوی‌نژاد بیان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیربنای اشتغال است و با افزایش مهارت در افراد در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذاری بالایی دارد.

وی افزود: مهارت‌های ذهنی و عملی توانائی افراد را برای فعالیت مفید و کسب مشاغل و موقعیت‌های اجتماعی افزایش داده و نگرش آنها را به سوی اشتغال سالم سوق می‌دهد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: توسعه فعالیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای سبب همه‌گیر شدن مهارت‌ها و تخصص‌ها در میان مردم و افزایش کارایی نیروی کار می‌شود.

موسوی‌نژاد، نقش فنی و حرفه‌ای در توسعه مناطق محروم را نقشی مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: همه مسئولان باید به‌منظور رشد و توسعه کشور به‌ویژه ارتقای سطح مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تلاش کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور در خصوص لزوم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه، عنوان کرد: اعتقاد داریم مراکز آموزشی و نهادهای دیگر نظیر صنایع باید بخش آموزش و کارگاه‌های خود را به‌طور متمرکز در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار داده و کلاس‌های خود را فقط در فنی و حرفه‌ای دائر کنند و از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف در ارگان‌ها و نهادهای دیگر جلوگیری شود.

موسوی‌نژاد خاطر نشان کرد: بنده نیز به‌عنوان نماینده مردم از هیچ کوشش و پیگیری دریغ نخواهم کرد و در مجلس شورای اسلامی با بررسی و دفاع از طرح‌های مربوطه گام‌هایی برای تحقق این امر مهم برمی‌دارم.

وی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی مسئول به‌عنوان خادم مردم شناخته می‌شود و باید برای بهبود وضعیت معیشت مردم از هیچ کوششی دریغ نکند؛ مسئولان در قوای مختلف و نهادهای گوناگون باید دست به دست هم داده و اقدامات لازم برای پیشرفت کشور را انجام دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با اشاره به سرکشی‌های متعدد از اداره‌ها و مراکز مختلف در سطح شهرستان دشتستان و نقاط دیگر گفت: به‌منظور آشنایی با روند کاری و شناخت مشکلات نهادها و اداره‌ها و بررسی وضعیت کاری آنها در این نهادها حضور می‌یابیم و امیدواریم با احصای مشکلات بتوانیم به‌منظور رفع آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام/2452/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول