اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

شرکت بیش از 5 هزار نفر زندانی استان مرکزی در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی از شرکت پنج هزار و 190 نفر از زندانیان این استان در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای طی سال گذشته خبر داد.

شرکت بیش از 5 هزار نفر زندانی استان مرکزی در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای

خشایار جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با پیگیری دفتر اشتغال و حرفه‌آموزی و همکاری و مساعدت سازمان‌های مرتبط اعم از اداره کل فنی و حرفه‌ای، سازمان صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان جهاد کشاورزی کلاس‌های آموزشی در زندان‌های استان برگزار شد.

وی رشته‌های در حال آموزش را بسیار متعدد و متنوع عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها در رشته‌های اتومکانیک، برق، خودرو، تعمیر موتور سیکلت، تعمیر تلفن همراه، رایانه، جوشکاری، تعمیر لوازم خانگی، برق ساختمان، معرق، منبت، قلم‌زنی روی مس، پرورش قارچ، باغبانی، کشاورزی، دامداری، تراش سنگ‌های قیمتی، پیرایش‌گری مردانه و ... برگزار شد که در سال گذشته پنج هزار و 190 نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده و از این تعداد سه هزار و 976 نفر موفق به کسب گواهینامه قبولی شده‌اند که این آمار با توجه به سهمیه پیش‌بینی شده برای این اداره کل که یک‌هزار و 700 نفر بوده است، 230 درصد رشد داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی همچنین تصریح کرد: در راستای تحقق سیاست‌های سازمان زندان‌ها مبنی بر اشتغالزایی و ایجاد منابع درآمد برای مددجویان در سال گذشته، برای تعداد 741 نفر در استان مرکزی زمینه اشتغال ایجاد شده است.

جمشیدی هدف اصلی از این آموزش‌ها را فراهم کردن زمینه اشتغال پس از آزادی زندانیان و عدم بازگشت به ارتکاب جرم و همچنین جلوگیری از بازگشت مجدد به زندان و همچنین گام مهمی در راستای اعتلای فرهنگ عمومی و بالا بردن سطح آگاهی مددجویان در مسیر تحقق آرمان اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها دانست.

انتهای پیام/87003/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول