اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و حرفه‌ای کرمان بیان کرد

برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار

معاون فنی و آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: دوره‌های آموزشی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازسنجی بازار کار و صنایع مختلف برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، افشین شهرکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه ارائه دوره‌های آموزشی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازسنجی بازار کار و صنایع مختلف انجام می‌شود، اظهار داشت: همواره تلاش می‌‌شود که آموزش‌ها به گونه‌ای نیازسنجی شود که صنایع بتواند از خروجی آنها استفاده کند.

وی گفت: 673 دوره آموزشی برای سه ماه نخست سال جاری در استان طراحی شده است و در سه ماهه ابتدای سال جاری با توجه به نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نیاز به کار جهادی داریم و در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای نیز کار جهادی انجام می‌دهیم.

معاون فنی و آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان بیان کرد: موفق شدیم تا دوره‌های آموزشی در مناطق محروم استان نظیر مناطق فهرج، ریگان، گلباف و دیگر مناطق مشابه آن را برگزار کنیم که این دوره‌ها با کمک بخش خصوصی برگزار شد و کوچکترین تاثیر آن کاهش مهاجرت‌ها به مراکز شهرستان و استان بوده است.

شهرکی تصریح کرد: این دوره‌ها علاوه بر مراکز دولتی در پادگان‌ها، زندان‌ها، صنایع، مراکز جوار دانشگاه‌ها و مناطق روستایی پیش‌بینی شده‌اند.

وی افزود: هدف اصلی ما از بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای در ابتدا جذب کارآموز است و سپس به افراد جویای کاری که نمی‌دانند مهارت مورد نیازشان را از کجا فرا بگیرند، مسیر را نشان بدهیم.

این مسئول عنوان کرد: صنایع کشور باید از خروجی این آموزش‌ها استفاده کنند، زیرا تنها راه اشتغال پایدار برای جوانان همین آموزش فنی و مهارت‌یابی است.

انتهای پیام/80018/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول