اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد

ارائه مدرک دانشگاهی به دارندگان گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: افرادی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در چند رشته مرتبط را فرا گرفته‌اند و دارای گواهینامه هستند، می‌توانند یک مدرک دانشگاهی را دریافت کنند.

ارائه مدرک دانشگاهی به دارندگان گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید ملامحمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت:  رهگیری آموزشی انجام شده در سال گذشته نشان داد که از مجموع 5 هزار و 12 نفر از کارآموزان جامعه هدف، 2 هزار و 750 نفر بعد از دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شده‌اند که 55 درصد اشتغال را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری حداقل 5 میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش در مقاطع سه ماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه تدوین سرفصل‌های آموزشی برای رشته‌های دانشگاهی را در سال جاری مد نظر داریم، عنوان کرد: هم‌اکنون دو مرکز دانشگاهی در کرمان و بردسیر با 11 رشته کاردانی و دو رشته کارشناسی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده است که تلاش می‌شود، مقطع کارشناسی ارشد نیز به این مقاطع افزوده شود.

ملامحمدی با اشاره به اینکه اداره آموزش و پژوهش، متولی آموزش تکمیلی بین سطوح است، ابراز داشت: افرادی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در چند رشته مرتبط را فرا گرفته‌اند و دارای گواهینامه هستند، می‌توانند یک مدرک دانشگاهی را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته در سطح استان کرمان 32 هزار نفر دوره معادل 6 میلیون و 800 هزار و 32 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

ملامحمدی با اشاره به اینکه کیفیت‌بخشی علمی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین رویکردهای مورد توجه است، بیان کرد: بر این اساس 12 مقاله از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در همایش‌های مختلف پذیرفته شده است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان تصریح کرد: بر اساس تحلیل آماری انجام شده، بیشترین تعداد کارآموزان فنی و حرفه‌ای در بازه زمانی 20 تا 27 سال هستند و از نظر تحصیلات نیز این میانگین از دیپلم به سمت فوق دیپلم در حال افزایش است.

ملامحمدی به ساخت فیلم مستند با هدف اطلاع‌رسانی و تبیین آثار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: این مستند در 40 قسمت تهیه و پخش می‌شود.

انتهای پیام/80018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول