اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته

52 درصد بودجه فنی و حرفه‌ای کرمان کاهش یافت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: سال گذشته بودجه آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان 52 درصد کاهش یافت اما با این وجود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تعطیل نشد.

52 درصد بودجه فنی و حرفه‌ای کرمان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌ن‍ژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته بودجه آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان 52 درصد کاهش یافت اما با این وجود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تعطیل نشدند.

وی ادامه داد: با توجه به قراردادی که برای آموزش مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته‌ایم این اداره با پرداخت هزینه مددجویان زیر پوشش خود به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان کمک بسیار زیادی کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای استان از اول تا 11 اردیبهشت ماه انجام می‌شود، اظهار داشت: این بازدید با هدف اطلاع‌رسانی و همگانی کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طرح‌ریزی شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان افزود: در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلاش می‌شود هر فرد در جامعه حداقل یکی از مهارت‌های فنی را آموزش ببیند و امیدواریم به وضعیتی برسیم که هر کدام از ایرانی‌ها یک مهارت فنی یاد گرفته باشد.

ابراهیمی‌نژاد اظهار داشت: 153 هزار نفر در سال گذشته در آزمون‌های این اداره کل شرکت کردند و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر مبنای نیاز بازار کار ارایه می‌شود.

وی عنوان کرد: از مسئولان استانی انتظار داریم به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری داشته باشند چرا که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش زیادی در زمینه ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی ایفا می‌کنند و امید است که کمک‌های بیشتری به این مجموعه صورت گیرد.

ابراهیمی‌نژاد بر لزوم ساماندهی نیروهای حق‌التدریس آموزش فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و افزود: نیروهای کارآزموده این مجموعه را باید حفظ کرد چرا که از دست دادن آن‌ها نوعی خسارت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 26 مرکز ثابت دولتی در سطح استان کرمان فعال است و حدود 700 آموزشگاه در این استان وجود دارد، افزود: جدیدترین و مجهزترین تجهیزات آموزشی در این کارگاه‌ها وجود دارد که حتی دانشگاه‌ها فاقد آن هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان تصریح کرد: توانمندترین مربیان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان مشغول به آموزش هنرجویان هستند و به روزترین آموزش‌های دنیا در این مراکز داده می‌شود و این آموزش‌ها همراه با استانداردهای جهانی است که مورد تأیید دنیا است.

ابراهیمی‌نژاد گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای یکی از متولیان نظام فناوری است و با توجه به سیاست‌های کلی اشتغال در ایران مقام معظم رهبری فرمودند، فنی و حرفه‌ای بالاترین سازمانی است که می‌تواند این نقش را ایفا کند و نیازهای بازار کار را برطرف ‌کند.

انتهای پیام/80018/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول