اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین خبر داد

اجرای 6 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین از اجرای حدود شش میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در سال گذشته در این استان خبر داد.

اجرای 6 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در سال گذشته با وجود محدودیت‌های اعتباری، آموزش دو میلیون و 670 هزار نفر کارآموز در بخش دولتی و نیز سه میلیون و 650 هزار نفر در بخش خصوصی محقق شد.

این مسئول افزود: در بخش دولتی این آموزش‌ها به میزان دو میلیون و 477 هزار نفرساعت در 46 رشته و بیش از 150 حرفه در بخش‌های صنایع و صنوف، زندان، پادگان و دانشگاه اجرایی شد.

وی صدور مجوز مشاغل خانگی را بخش دیگری از وظایف نهاد متبوع خود ذکر کرد و ادامه داد: در این حوزه تعداد هزار و 51 نفر در 69 حرفه در سال گذشته موفق به اخذ مجوز شدند و هزار و 734 نفر نیز در قالب استاد- شاگردی آموزش دیدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 616 نفر از محل مانده اعتبارات سال 90 برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

حسینی با اشاره به برگزاری آزمون سنجش یادگیری برای حدود 52 هزار و 462 نفر در بخش‌های دولتی و خصوصی در سال 91 بیان کرد: از این تعداد 44 هزار و 940 نفر نمره قبولی را کسب و گواهینامه مهارت دریافت کردند.

وی تعهدات این اداره کل را برای سال جاری، آموزش دو میلیون و 600 هزار نفر ذکر و تصریح کرد: سیاست این نهاد در سال جاری تغییر مدل آموزش فعلی و تبدیل آن به آموزش، تولید، بازاریابی و فروش است؛ به نحوی که کارآموزان در کنار دریافت آموزش‌های مهارتی، چگونگی تولید محصول، دستیابی به بازارهای هدف و فروش تولیدات خود را هم زیر نظر استادکار و سرمایه‌گذار فرا گیرند.

این مسئول با اشاره به فعالیت 22 نفر مربی رسمی و پیمانی و 100 نفر مربی حق‌التدریس در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین یادآور شد: هم‌اکنون 150 حرفه در 13 مرکز دولتی ثابت استان آموزش داده می‌شود که با احتساب حرفه‌های 220 آموزشگاه خصوصی فعال در سراسر استان، تعداد این حرفه‌ها به 280 مورد می‌رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین خاطرنشان کرد: مرکز علمی- کاربردی این اداره کل در حال حاضر دارای 130 دانشجو در رشته‌های برق الکترونیک، مکانیک خودرو و جوش در مقطع کاردانی است.

حسینی با اشاره به پیشرفت 40 درصدی احداث ساختمان مرکز سنجش مهارت این نهاد در شهرک مینودر قزوین، بیان کرد: علاوه بر این توافق لازم برای ساخت دو مرکز آموزشی جدید که ساخت آن در سفر هیئت دولت به تصویب رسیده، صورت گرفته است.

انتهای پیام/77011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول