اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی قهاوند:

قهاوند فاقد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای است

مسئول بسیج سازندگی قهاوند با بیان اینکه قهاوند فاقد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای است، گفت:‌ هماهنگی‌های لازم با سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفته تا آموزش‌های تخصصی مورد نیاز گروه هدف ارائه شود.

قهاوند فاقد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای است

یدالله ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی قهاوند اظهار کرد: از یکم تیرماه سال گذشته گروه‌های جهادی در منطقه قهاوند در راستای محرومیت‌زدایی فعالیت خود را آغاز کرده و در این عرصه اقدامات قابل ملاحظه‌ای را انجام داده‌اند.

وی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته می‌توان به بازسازی یک باب خانه عالم در روستای خردمند و تعمیر مسجد روستای کوزره اشاره کرد. 

مسئول بسیج سازندگی قهاوند با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در قالب اردوهای هجرت تصریح کرد: مرمت و بازسازی 15 مدرسه با همت دانش‌آموزان بسیجی و یک هزار و 400 نفر روز انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد بهار حرکت‌های جهادی در استان هستیم، بیان داشت: بسیج سازندگی قهاوند طی ایام نوروز 92 نیز فعالیت‌های جهادی را با پشتکاری بالا دنبال کرده است.

ترابی به تشریح فعالیت‌های گروه‌های جهادی مرکز مقاومت بسیج سپاه قهاوند در نوروز 92 پرداخت و افزود: تعمیر اساسی دو باب مسجد در روستاهای آق‌دره و دولت‌آباد از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: طی این ایام بازسازی منزل سه مادر شهید از دیگر پروژه‌هایی است که با هزینه مبلغی بالغ بر 100 میلیون ریال در دست اجرا است.

مسئول بسیج سازندگی قهاوند در ادامه سخنانش با بیان اینکه بازسازی و مرمت منزل یکی از مادران شهدا به اتمام رسیده است، عنوان کرد: غبارروبی مساجد و کمک به افراد کم‌توان و از کارافتاده و گردگیری و غبارروبی مزار شهدا از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی قهاوند بوده است.

وی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های فنی‌ و حرفه‌ای برای توانمندسازی قشر محروم جامعه و آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط گروه‌های جهادی بسیج مساجد و محلات مرکز قهاوند در اردوهای یک روزه محسوب می‌شوند.

ترابی اظهار داشت:‌ رویکرد اصلی بسیج سازندگی نیز طی امسال در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد و نامگذاری امسال با عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» در حوزه اقتصادی است.

وی اضافه کرد: گسترش مشاغل خانگی در روستاها و اقدامات حمایتی و انجام مشاوره به خانواده‌هایی که می‌توانند در حوزه مشاغل خانگی فعالیت کنند از جمله کارهایی است که در تقویت حوزه اقتصادی صورت می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی قهاوند با بیان اینکه قهاوند فاقد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای است، اظهار داشت:‌ هماهنگی‌های لازم با سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان صورت گرفته تا در بحث آموزش زنان خانه‌دار در زمینه خیاطی، تولید قارچ و... آموزش‌های تخصصی مورد نیاز ارائه شود.

وی ادامه داد: از طریق انجام اینگونه فعالیت‌ها اشتغالزایی خوبی در زمینه تولیدات داخلی به وجود می‌آید زیرا بیشتر مناطق ما روستایی بوده و به کشاورزی می‌پردازند.

ترابی با اشاره به سرمایه‌گذاری بر مشاغل خانگی در راستای حماسه اقتصادی یادآور شد: با توجه به ظرفیت موجود در قهاوند و پرداخت وام‌های حمایتی امید است برنامه‌های خوبی در این زمینه صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی تمام توان خود را در راستای تحقق شعار امسال به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول