اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

تامین 45 درصد از درآمدهای کمیته امداد خراسان جنوبی در بیرجند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: 45 درصد از درآمدهای کمیته امداد استان توسط مردم خیر شهرستان بیرجند تامین شده است.

تامین 45 درصد از درآمدهای کمیته امداد خراسان جنوبی در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید جواد رضوی ظهر امروز در همایش تجلیل از خیران شهرستان بیرجند ضمن تبریک روز زن و ولادت حضرت زهرا(س) در ارتباط با مقام حضرت زهرا(س) اظهار داشت: کوثر به معنای خیر کثیر است و از آغاز تا پایان خلقت نمی‌توان مقام حضرت زهرا(س) را توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه مستکبران می‌گویند چرا نام حضرت زهرا(س) در قرآن نیامده است، ادامه داد: جواب این مستکبران این است که نشانی افراد همیشه مهم‌تر از نام افراد بوده و در قرآن نشانی حضرت فاطمه(س) در سوره کوثر آمده است.

احسان فرهنگی بالاتر از همه احسان‌ها است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه نیکوکاری سه ملاک دارد تصریح کرد: نخستین ملاک این است که نیکوکاری باید آگاهانه باشد بنابراین نیکوکار با این آگاهی می‌داند که خداوند چه نعمتی به او داده است پس به دیگران منت نمی‌گذارد.

رضوی ادامه داد: دومین ملاک این است که کار خیر باید خالصانه باشد تا در نزد خداوند ارزش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه احسان فرهنگی بالاتر از همه احسان‌ها است، متذکر شد: اگر بتوانیم فرهنگ جامعه را بالا ببریم بسیار ارزشمند است و با کمک روحانیت می‌توانیم فرهنگ خانواده‌ها را ارتقاء دهیم.

بیرجند رتبه نخست مشارکت‌های مردمی در خراسان جنوبی را داراست

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به سخن امام رضا(ع) مبنی بر اینکه در کار خیر هیچ زیانی وجود ندارد، گفت: عملی که با آن پاداش و بزرگی بدست می‌آورید آن را کم نشمرید.

رضوی از اقدامات کمیته امداد امام خمینی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در خراسان جنوبی 320 ارگان مشارکت داریم و با الحاق طبس به خراسان جنوبی درآمدهای کمیته امداد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند از نظر مشارکت‌ها و درآمدها رتبه نخست را در خراسان جنوبی کسب کرده، گفت: از نظر میزان زکات شهرستان بیرجند رتبه دوم را در خراسان جنوبی بدست آورده است و 45 درصد از درآمدهای کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی توسط مردم خیر شهرستان بیرجند تامین شده است.

وجود 109 هزار مددجو در خراسان جنوبی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از رشد 37 درصدی درآمدهای کمیته امداد خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: از صندوق‌های توزیع شده در خراسان جنوبی 40 درصد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

رضوی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 109 هزار نفر مددجو داریم، یادآور شد: در سال گذشته 127 درصد کمک توسط کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی جذب شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در خراسان جنوبی کمک مردم به نیازمندان کمیته امداد دو برابر میانگین کشوری است.

انتهای پیام/2248/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول