اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی:

11 هزار حامی از ایتام خراسان‌جنوبی حمایت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: 11 هزار و 777 نفر حامی از ایتام امداد خراسان‌جنوبی حمایت می‌کنند.

11 هزار حامی از ایتام خراسان‌جنوبی حمایت می‌کنند

سیدجواد رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در نیمه نخست امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، 4 هزار و 95 یتیم زیر 25 سال را زیر پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه "هیچ سفره‌اى با برکت‌تر از سفره‌اى نیست که یتیم بر سر آن بنشیند" تصریح کرد: 3 هزار و 610 یتیم زیر پوشش توسط حامیان حمایت می‌شوند که از این تعداد 64 درصد یعنی 2 هزار و 330 نفر محصل هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: یک‌هزار و 74 نفر غیرمحصل که 30 درصد و 206 نفر دانشجو که شش درصد از مجموع ایتام دارای حامی این نهاد را تشکیل می‌دهند.

رضوی یادآور شد: از مجموع یتیمان دارای حامی استان یک‌هزار و 194 یتیم شهری و 2 هزار و 416 یتیم روستایی هستند.

وی با بیان اینکه 11 هزار و 777 نفر حامی از ایتام امداد خراسان‌جنوبی حمایت می‌کنند، افزود: از این تعداد 11 هزار و 701 نفر حامی حقیقی و 76 نفر حامی حقوقی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی اضافه کرد: بیشترین حامیان کمیته امداد خراسان‌جنوبی را گروه سنی 18 تا 35 سال یعنی قشر جوان جامعه تشکیل می‌دهند.

رضوی، تعداد حامیان جوان را 5 هزار و 689 نفر عنوان کرد و گفت: این حامیان 49 درصد از مجموع حامیان ایتام استان را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کمک به ایتام جا و مکان خاصی ندارد، اظهار کرد: 60 درصد حامیان از بومیان خراسان‌جنوبی، 34 درصد حامیان از تهران و شش درصد از استان‌های دیگر حمایت ایتام این نهاد را بر عهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیش از 184 نفر از نیروهای امدادی کمیته امداد خراسان‌جنوبی به عنوان حامی طرح اکرام سرپرستی ایتام این نهاد را عهده‌دار هستند.

رضوی با اشاره به تعداد ایتامی که هر حامی حمایت آن را بر عهده دارد، تصریح کرد: 9 هزار و 737 حامی فقط یک یتیم، یک‌هزار و 639 حامی دو و سه یتیم و 325 حامی چهار تا 21 یتیم این نهاد را حمایت می‌کنند.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال 11 هزار و 214 پیامک در مناسبت‌های مختلف برای حامیان امداد خراسان‌جنوبی ارسال شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: درآمد حاصل از طرح اکرام ایتام استان در نیمه نخست امسال 10 میلیارد و 961 میلیون ریال بوده است.

رضوی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری میانگین سرانه ماهانه هر یتیم زیر پوشش این نهاد بالغ بر 506 هزار ریال بوده است.

انتهای پیام/69008/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول