اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی:

افیون زندگی‌های اسلامی رفاه‌طلبی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: افیون زندگی‌های اسلامی ما رفاه‌طلبی است.

افیون زندگی‌های اسلامی رفاه‌طلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید جواد رضوی پیش از ظهر امروز در نشست فرهنگی و آموزشی دانشجویان و طلاب علوم دینی با محوریت سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: خانواده‌های اسلامی ما آسایش بیشتر را به آرامش فروخته‌اند و بیشتر به دنبال رفاه‌طلبی هستند.

وی افزود: گرفتاری امروز جامعه اسلامی ما این است که عقل و علم را در راستای جهان‌بینی منطبق بر توحید قرار نداده‌ایم که این امر باید اصلاح شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ادامه داد: اگر به دنبال پیشرفت و تمدن‌‌سازی هستیم یا اینکه می‌خواهیم هویت خود را حفظ کنیم باید روش زندگی اسلامی و ایرانی خود را تغییر دهیم.

دشمنان در صدد القای فرهنگ غربی در جامعه اسلامی هستند

رضوی تصریح کرد: اگر خانواده‌ها روش زندگی خود را تغییر ندهند دشمنان تمدن و فرهنگ غربی را بر آنها حاکم خواهند کرد همچنان که در این راستا تاکنون موفق بوده‌اند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ اسلامی خود را تبیین کنیم، گفت: در کنار این اقدام باید در یک وجه سلبی زشتی فرهنگ غربی را تشخیص داده و به جامعه القا کنیم.

محوریت زندگی اسلامی باید خدا باشد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر محوریت در زندگی خدا باشد دچار انحراف نمی‌شویم، اضافه کرد: اگر محوریت کارهای ما خدا باشد تمام اقشار جامعه سبک زندگی خود را بر آن محور اداره می‌کنند و به کسی ظلمی روا نمی‌شود.

رضوی اذعان داشت: اگر نگاه در زندگی درست شود باور و در نتیجه رفتار ما نیز تغییر می‌کند و اصلاح می‌شود.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها در گذشته بیشتر به معنویات توجه‌ می‌کردند که این امر در حال حاضر کم رنگ شده است و نیاز به اصلاح دارد.

سبک زندگی خانواده‌ها به هم ریخته شده است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه سبک زندگی ما به هم ریخته است، ادامه داد: اگر جامعه و خانواده ما به فطریات و معنویات برنگردند دچار چالش‌هایی می‌شویم که جبران آن ممکن نخواهد بود.

رضوی افزود: منابع درجه اولی را در تبیین سبک زندگی اسلامی داریم که عملیاتی کردن آنها وظیفه حوزه است.

وی اظهار داشت: عقل نظری ما خوب است اما عقل عملی ما در زندگی ضعیف است که باید صاحب‌نظران در این زمینه برنامه‌ریزی درستی داشته باشند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی به مشکلات سبک زندگی اشاره کرد و متذکر شد: گرفتار شدن به مادیات، خود‌خواهی، شکاف بین ظاهر و باطن و خود‌محوری در زندگی از جمله مشکلات سبک زندگی ما است که باید اصلاح شود.

انتهای پیام/69012/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول