اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

درآمد 8 میلیارد ریالی امداد خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: درآمد کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ماهانه 8 میلیارد و 770 میلیون ریال است.

درآمد 8 میلیارد ریالی امداد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس در بیرجند، سید جواد رضوی ظهر امروز در نشست خبری کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اظهار داشت: در 14 اسفندماه جاری 14 طرح خودکفایی به طور نمادین افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در 14 اسفند ماه جاری مبلغ 20 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی داده می‌شود.

وجود 107 مشترک در کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش مشارکت‌های مردمی 51 سرفصل کاری داریم، ابراز داشت: طرح احسان دانش‌آموزان، طرح احسان دانشجو، طرح احسان زائر، طرح کمک به اشتغال، طرح آزادی زندانیان، طرح کوثر و طرح اکرام و ایتام از جمله این سرفصل‌ها است.

رضوی با اشاره به اینکه 107 هزار مشترک در کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی داریم، افزود: امسال 10 هزار مشترک جدید به مشترکان کمیته امداد امام خمینی استان اضافه شده است.

وی از 107 هزار ریال سرانه مشارکت در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: این در حالی است که سرانه مشارکت‌ کشوری 66 هزار ریال است.

رتبه اول بیرجند از نظر درآمد کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: درآمد کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ماهانه 8 میلیارد و 770 میلیون ریال است که از این میزان ماهانه یک‌میلیارد و 790 میلیون ریال آن از صدقات و بقیه از درآمدهای غیرنقدی تامین می‌شود.

رضوی با بیان اینکه بیرجند در رتبه اول از نظر درآمدها قرار دارد، اضافه کرد: کمک‌های دریافتی شامل عمران و ساختمان، موردی، جهیزیه، اشتغال و وام برابر موازین شرع هزینه می‌شود.

وی متذکر شد: از آغاز اجرای برنامه زکات 30 میلیارد ریال زکات در خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است که با استفاده از آن 295 پروژه اجرا شده است.

وجود 3 هزار یتیم در کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از رشد 117 درصدی زکات در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در بین اهل سنت نیز رشد صدقات را در این استان داشته‌ایم که این امر خود نشان از وحدت بین شیعه و سنی است.

رضوی با اشاره به اینکه 3 هزار و 526 یتیم در کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی وجود دارد، اذعان داشت: تعداد 8 هزار و 855 نفر از خیران برای تحصیل و امکانات زندگی، یتیمان این نهاد را حمایت می‌کنند. 

 

این مسئول گفت: کمیته امداد امام خمینی تنها نهادی است که حق نصب صندوق را در معابر عمومی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از وجود 580 نفر به عنوان روحانی برای همکاری با ستاد امداد امام خمینی خراسان جنوبی خبر داد.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول