اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی:

فرش‌های تولیدی مددجویان کمیته امداد به اروپا صادر شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 45 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی هزینه شده است.

فرش‌های تولیدی مددجویان کمیته امداد به اروپا صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد خزاعی‌عرب ظهر امروز در جمع مسئولان کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته 45 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در سال 1390 بالغ بر 7 هزار و 82 مترمربع فرش توسط مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی بافته شده است.

بافت بیش از 10 هزار متر مربع فرش

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 10 هزار و 400 متر مربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی بافته شده است، ادامه داد: این تولیدات در سال گذشته بیش از 3 هزار متر مربع افزایش داشته است.

خزاعی‌عرب افزود: مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی توانسته‌اند با کمک این نهاد علاوه بر تولید فرش دستباف به معیشت خانواده‌های خود نیز کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه فرش‌های تولیدی به تهران ارسال و از آنجا به کشورهای اروپایی فرستاده شده است، یادآور شد: به دلیل کیفیت بالای این فرش‌ها است که مورد توجه کشورهای اروپایی قرار گرفته است.

هزینه‌کرد 19 میلیارد ریالی برای صنایع دستی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اذعان داشت: فرش‌های تولیدی بافندگان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در طرح‌های ریزماهی، خشتی و بوته جقه بوده است.

خزاعی‌عرب با بیان اینکه صنایع دستی برخاسته از فرهنگ هر ملت است و برای حفظ آن باید تلاش کرد، متذکر شد: در بخش صنایع‌ دستی و فرش بالغ بر 19 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: مبلغ فرش‌های تولید شده در خراسان جنوبی بیش از 54 میلیارد و 844 میلیون ریال بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در بخش مشاغل خانگی از مجموع فرش‌های تولید شده، 3 هزار و 200 متر مربع توسط افرادی که در این ارتباط وام گرفته‌اند تولید شده است.

انتهای پیام/69010/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول