اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

وجود 280 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: در طرح پیک مهر و ایستگاه‌های مطالعه در استان حدود 280 هزار جلد کتاب در اختیار مردم قرار گرفته است.

وجود 280 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سال‌های 89 و 90 کتابداران سراسر کشور و مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دو دیدار با مقام معظم رهبری داشتند.

وی ادامه داد: در این دیدار که در تیرماه سال 90 انجام شد تقریباً از 50 محور صحبت‌های مقام معظم رهبری، سه محور به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اختصاص داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه یکی از محورهای صحبت‌های مقام معظم رهبری افزایش سرانه مطالعه کشور بود، تصریح کرد: ایشان فرمودند سرانه مطالعه به صورت نسبی رضایت‌بخش نیست و باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع بعدی دیدار مقام معظم رهبری ارائه سیرهای مطالعاتی برای جوانان است، اضافه کرد: در این دیدار انتخاب کتاب‌های مناسب برای جوانان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان‌ها نیز مطرح شد.

احمدخانی با بیان اینکه تدوین سند نهضت مطالعه مفید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است، اظهار کرد: بیش از 18 وزارتخانه مسئول اجرای افزایش سرانه مطالعه در کشور هستند و متناسب با دستگاه‌های کشوری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها هر یک دو ماه یکبار جلسه برگزار می‌کنند، افزود: در این جلسات سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تا سال 1404 مشخص می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری در زمینه در دسترس بودن کتاب در بین اقشار مختلف مردم خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در توسعه فرهنگ کتابخوانی، علم‌آموزی، تولید فکر، افزایش معلومات و ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دو رویکرد در نهاد کتابخانه‌های کشور در حال اجراست، اظهار کرد:‌ یکی از این رویکردهای در حال اجرا پیک مهر است که با همکاری وزارت کشور و استانداری زنجان در استان اجرا می‌شود.

احمدخانی به ایستگاه‌های مطالعه راه‌اندازی شده در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح ویژه کتابخانه‌های سراسر کشور است.

وی اظهار کرد: در حدود یکسال گذشته 100 هزار جلد کتاب در رابطه با پیک مهر در استان زنجان راه‌اندازی و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه ایستگاه‌های مطالعه استان ماهانه 60 هزار جلد کتاب سهمیه دارد، تصریح کرد: این ایستگاه‌های مطالعه از سه ماه گذشته راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در طرح پیک مهر و ایستگاه‌های مطالعه حدود 280 هزار جلد کتاب در اختیار مردم است، اضافه کرد: از جمله مکان‌های آماده این طرح‌ها بیمارستان‌ها، راه‌آهن، اماکن ورزشی، فرودگاه و امامزاده سید ابراهیم زنجان است.

احمدخانی مجتمع‌های مسکونی و دستگاه‌های پر مراجعه برای مطالعه کتاب را استانداری، شهرداری، شورای شهر و اتوبوس‌های بین‌شهری اعلام کرد و گفت: طرح‌های پیک مهر و ایستگاه‌های مطالعه برای سومین سال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ایستگاه‌های مطالعه و پیک مهر با شعار هر شهر یک کتابدار دارد اجرا می‌شود، گفت: ضمانت اجرایی این طرح‌ها اعتماد عمومی است و کتاب‌های مناسب برای سلیقه‌های مختلف وجود دارد.

انتهای پیام/2308/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول