اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

توزیع کتاب در مناطق روستایی به موقع انجام شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقداماتی صورت گیرد که دانش‌آموزان مناطق روستایی نیز به موقع کتب و لوازم و تحریر مدارس را زمان آغاز سال تحصیلی در اختیار داشته باشند.

توزیع کتاب در مناطق روستایی به موقع انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: باید اهداف فرهنگی منطقه را مشخص و در آن راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: گرامیداشت شهدای معلم و دانش‌آموز در اولویت برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست تا مدارس منطقه را از شمال تا جنوب مورد بررسی قرار داده و نیازهای مدارس را به ترتیب اولویت برطرف کنند.

وی گفت: انتقال معلمان از شهرستانی به شهرستان دیگر باید دلیل موجه داشته و در چهارچوب قانون و ضوابط انجام شود، زیرا این تغییر و تحولات قطعا به تحصیل دانش آموزان لطمه وارد می‌کند.

نارویی از مدیران مدارس خواست اعضای انجمن اولیا و مربیان را از بین خانواده‌های فعال انتخاب کرده به گونه‌ای که آنها نیز در رفع مشکلات مدرسه و در تمام برنامه‌ها با مدیران مدرسه همگام باشند.

این مسئول بر توزیع به موقع کتب در مناطق روستایی تاکید و گفت: اقداماتی صورت گیرد که دانش‌آموزان آن مناطق نیز به موقع کتب و لوازم و تحریر مدارس را زمان آغاز سال تحصیلی در اختیار داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مردم سیستان و بلوچستان بالاترین ضریب هوشی را دارند از مدیران آموزش و پرورش استان خواست برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف از جمله علمی بیش از پیش تلاش کرده و دانش آموزان تیزهوش و نخبه را ساماندهی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه به تشریح عملکرد آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: توسعه مدارس خاص، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در راستای تحول سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش امسال اجرایی می‌شود.

محمد قاسمی افزود: سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نزدیک به دو سال است که مصوب شده که در صورت اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات معلمان و دانش آموزان برطرف شده و تحول بسیار خوبی را در سطح کشور ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: تعداد 10 مدرسه و در قالب 29 کلاس درس برای سال تحصیلی 93-92 امسال در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

این مسئول گفت: مهندسی نیروی انسانی از دیگر برنامه‌هایی است که در سال‌جاری اجرایی خواهد شد به گونه‌ای که تمامی معلمان با تخصص و حرفه خود سر جای خود قرار می‌گیرند.

قاسمی ادامه داد: در راستای همین سند بنیادین و برنامه طرح «درس ملی» تمام کتب کلاس سوم دبستان نیز در سال‌ تحصیلی جدید تغییر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تعداد چهار کتاب عربی، زبان خارجه، حرفه‌و فن و دین و زندگی سال اول متوسطه جدید کاملا تغییر و سایر کتب نیز ترمیم می‌شود.

این مسئول گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان و نحوه جذب و پذیرش آنها نیز از دیگر برنامه‌هایی است که امسال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: مبنای رتبه‌بندی معلمان، اقدامات پژوهشی و کلاس‌های ضمن خدمت و خلاقیت‌های فرهنگیان است.

قاسمی از اجرای نظام دوره‌ای و دوری در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: قرار شده است در پنج درصد از مدارس استان نظام دوری، اجرا شود که این نیز در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است.

این مسئول اذعان داشت: نظام دوره‌ای نیز با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در سیستان و بلوچستان در 30 درصد مدارس استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان متذکر شد: این نیز به‌گونه‌ای است که  دانش‌آموزان کلاس اول تا سوم دبستان در یک فضای آموزشی و چهارم و پنجم و ششم دبستان نیز در یک فضای آموزشی دیگر به تحصیل می‌پردازند.

انتهای پیام/75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول