اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خبری «هفته روابط‌ عمومی» مطرح شد‌

تأسیس باشگاه «مدیریت ارتباطات»/رونمایی از پنج کتاب تخصصی در حوزه ارتباطات‌

‌باشگاه «مدیریت ارتباطات» به‌ طور رسمی آغاز به کار کرد.

تأسیس باشگاه «مدیریت ارتباطات»/رونمایی از پنج کتاب تخصصی در حوزه ارتباطات‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران،‌ بعدازظهر امروز نشست خبری «هفته روابط‌عمومی 1392» یا حضور سید غلامرضا کاظمی دینان، رئیس ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی، امیر عباس تقی‌پور، دبیر ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی، دکتر محمد سلطانی‌فر، رئیس کمیته علمی هشتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک و دکتر داود زارعیان، رئیس کمیته علمی دومین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی برگزار شد.

سید غلامرضا کاظمی دینان در این نشست با بیان اینکه برای نخستین بار رخداد حرفه‌ای هفته روابط‌ عمومی از تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه (روز ارتباطات و روابط‌عمومی) تا دوم خرداد برگزار خواهد شد، گفت: طی این هفته ضمن رونمایی از سردیس پروفسور معتمدنژاد، پدر علوم ارتباطات ایران؛ هشتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع «روابط‌عمومی هوشمند؛ سازمان هوشمند» و دومین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با موضوع «روابط‌عمومی، صنعت و توسعه بازار» در روزهای 28 و 29 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. 

رئیس ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی در خصوص چرایی برگزاری هفته روابط‌ عمومی اظهار داشت: اعتقاد راسخ داریم که روابط‌عمومی و رسانه دو بال پرنده خوشبختی و سعادت یک ملت هستند که می‌توانند با هماهنگی، همدلی و مسؤولیت‌شناسی، ملت و کشور را در مسیر توسعه پایدار و ماندگار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه رسانه و روابط‌ عمومی هیچ‌گاه از همدیگر بی‌نیاز نیستند، ادامه داد: سازمانی که روابط‌عمومی خوب و مؤثری نداشته باشد، نهایتاً کیش و مات خواهد شد و تنها با بودن یک روابط‌عمومی مؤثر و حرفه‌ای، مدیران سازمان‌ها این فرصت را پیدا خواهند کرد که سازمانی موفق و پیشرو داشته باشند.

رئیس ستاد برگزاری هفته روابط‌ عمومی گفت: حدود هفت سالی از نامگذاری یک روز با عنوان «روز ارتباطات و روابط‌عمومی» می‌گذرد و اینک بعد از گذشت هفت سال به نظر می‌رسد که زمان تغییر و تحولی اساسی در این زمینه فراهم شده است و به همین دلیل با همفکری و مشارکت چند جانبه‌ای که بین مسؤولان و دست‌اندرکاران این حرفه صورت گرفت، تصمیم بر آن شد که پیشنهاد برگزاری هفته‌ای به نام روابط‌ عمومی مطرح شود و با ایجاد یک وفاق و همدلی بین اعضای این خانواده بزرگ، این درخواست صنفی، حرفه‌ای و ضروری را با امضای طوماری به شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام نماییم تا انشاءلله مقدمات نامگذاری رسمی این هفته در سال‌های آتی فراهم آید.

کاظمی دینان در تشریح سایر برنامه‌های این هفته خاطرنشان کرد: ما در این هفته همچنین برنامه سرکشی و دیدار با خانواده درگذشتگان و پیشکسوتان روابط‌عمومی را خواهیم داشت. در همین حال مراسم ویژه رونمایی از پنج جلد کتاب در حوزه ارتباطات و روابط‌ عمومی را برگزار خواهیم کرد.

وی تجلیل از اساتید و پیشکسوتان روابط‌عمومی و رسانه را از دیگر برنامه‌های هفته روابط‌عمومی 1392 عنوان کرد.

کاظمی دینان به تشکل‌ها و فعالان روابط‌عمومی مستقر در استان‌ها و شهرستان‌ها هم توصیه کرد در این هفته به دیدار پیشکسوتان و درگذشتکان حوزه روابط‌عمومی و رسانه بروند و این سنت نیکو را در سراسر کشور جاری و ساری نمایند.

فرصتی برای پرداختن به مسائل و مشکلات حرفه‌ای روابط‌عمومی‌ها

امیر عباس تقی‌پور، دبیر ستاد اجرایی هفته روابط‌عمومی نیز در این نشست گفت: اعتقاد داریم برگزاری هفته روابط‌عمومی برای اولین بار در تاریخ کشور جمهوری اسلامی ایران، فرصت مناسب و زمینه ارزشمندی را در خصوص بیان جایگاه و خدمات ارزنده واحدهای روابط‌عمومی در سراسر کشور و نشان دادن گوشه‌ای از تلاش‌های بی‌دریغ این خدمتگذاران سختکوش و کم ادعا فراهم خواهد کرد تا در سایه آن بتوانیم خدمات بیشتر و ماندگارتری را به مردم با ایمان این سرزمین ارائه کنیم.

وی در خصوص ضرورت و اهمیت نامگذاری این هفته اظهار داشت: روابط‌عمومی به عنوان پلی ارتباطی بین مردم و مسؤولان، مسؤولیت‌های بی‌شماری دارد که به همین جهت در طول سال درگیر برنامه‌ها و مراسم بی‌وقفه‌ای است و معمولاً فرصتی برای بیان مسائل، مشکلات و تنگناهای حرفه‌ای خود پیدا نمی‌کند. به همین دلیل ضرورت دارد تا با اختصاص هفته‌ای با نام روابط‌عمومی، به‌طور اختصاصی و متمرکز به مسائل و مشکلات این حرفه پرداخته شود تا فضایی مناسب به وجودآید و دست‌اندرکاران این حوزه بتوانند با بهره‌گیری از این فضا با فراغ بال و پشتیبانی بیشتر از سوی مردم و مسؤولان، به وظایف حرفه‌ای و تخصصی خود بپردازند.

دبیر ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی با اشاره به رونمایی پنج جلد کتاب در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی از سوی انتشارات سیمای شرق گفت: ما در طول بیش از 63 سال که از عمر روابط‌عمومی نوین در ایران می‌گذرد و تا چند سال پیش تنها 60 عنوان کتاب در این حوزه داشته‌ایم که این عناوین در سال‌های اخیر به 110 جلد رسیده است و رونمایی پنج جلد کتاب آن هم در یک مقطع می‌تواند نشانگر رشد و پویایی در انتشار کتاب‌های این حرفه باشد و جای امیدواری دارد که در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/2462/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول