اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش باستان‌شناسی ایران خبر داد

چاپ 20 مقاله در کتاب مجموعه مقالات برگزیده همایش باستان‌شناسی

دبیر علمی همایش ملی باستان‌شناسی ایران گفت: از میان 50 مقاله برگزیده شده در این همایش 20 مقاله در کتاب مجموعه مقالات برگزیده همایش باستان‌شناسی ایران به چاپ می‌رسد.

چاپ 20 مقاله در کتاب مجموعه مقالات برگزیده همایش باستان‌شناسی

حسن هاشمی زرج‌آباد سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه در کتاب الکترونیکی 202 مقاله چاپ شده و داوری آن با حساسیت ویژه‌ای انجام گرفته است، اظهار داشت: اصل مقالات برای داوری از طریق سیستم الکترونیکی ارسال و توسط دو تا سه داور داوری شد.

دبیر علمی همایش ملی باستان‌شناسی ایران با اشاره به اینکه کتاب مجموعه مقالات برگزیده به زودی به چاپ می‌رسد، ادامه داد: از 50 مقاله برگزیده شده 20 مقاله در کتاب مجموعه مقالات برگزیده به چاپ می‌رسد.

هاشمی زرج‌آباد از انتشار 20 مقاله برگزیده در فصل‌نامه علمی اثر وابسته به میراث فرهنگی خبر داد و افزود: تعداد 10 مقاله برگزیده باقی مانده در فصل‌نامه خراسان با محوریت خراسان جنوبی انتشار می‌یابد.

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سنگ‌های قیمتی

وی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی در ارتباط با آشنایی با سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و تراش آنها برگزار می‌شود، یادآور شد: بازدید از قلعه بیرجند و بازدید از موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و حیوان‌شناسی بیرجند از دیگر برنامه‌های این همایش است.

دبیر علمی همایش باستان‌شناسی ایران تصریح کرد: مراسمی در باغ اکبریه پیش‌بینی شده است و نمایشگاه کارهای دستی در این باغ برگزار می‌شود.

هاشمی زرج‌آباد با بیان اینکه از شاخص‌‌های اصلی این همایش ملی بودن این همایش است، متذکر شد: در این همایش 80 درصد اساتید صاحب‌نام در عرصه باستان‌شناسی و 50 عضو کمیته علمی که از مراکز پژوهشی معتبر هستند حضور می‌یابند.

مقالات ارسالی جنبه نظری و علمی دارد

دبیر علمی همایش ملی باستان‌شناسی ایران با اشاره به اینکه مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش جنبه نظری و علمی داشته است، اضافه کرد: بعضی از مقالات برای مطالعات آسیب‌شناسی و مقالات دیگر در حوزه هنر اسلامی نتایج کشفیات بوده است.

هاشمی زرج‌آباد با بیان اینکه مطالعات صورت گرفته در هر استان می‌تواند برای آن استان کاربردی باشد، خاطر نشان کرد: مطالعات باستان‌شناسی در بحث گردشگری و رونق آن بستر مناسبی را مهیا می‌سازد.

انتهای پیام/2248/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول