اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر شد

برپایی نمایشگاه کتاب‌های چاپ سنگی و پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع حضرت زهرا(س)

رئیس سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: گزیده‌ای ‌از کتاب‌های چاپ سنگی، چاپی و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب نمایشگاهی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

برپایی نمایشگاه کتاب‌های چاپ سنگی و پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها ومرکز اسناد آستان قدس رضوی ، محمدهادی زاهدی اظهارداشت: در این نمایشگاه از گنجینه منحصر به فرد کتب چاپ سنگی گنجینه ارزشمندی نظیر «ناسخ التواریخ»، «مجمع النورین»، «خصائص فاطمیه» و «الدره البیضاء» انتخاب و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پایگاه بی نظیری از پایان‌تامه‌های تحصیلات تکمیلی نگه‌داری و مورد توجه محققان و علاقه‌مندان قرار دارد، مجموعه ارزشمندی با موضوع زن مانند حقوق متقابل زن و شوهر از دیدگاه اسلام، بررسی تاریخی نگاه مورخان اهل سنت به حضرت فاطمه(س) از آغاز تا قرن هفتم هجری قمری، تبرج، خود آرایی و مدگرایی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

زاهدی به کتاب‌های چاپی به نمایش درآمده مانند «فاطمه الگوی زن مسلمان»، «نورمطهر»، «دین شناسی از دیدگاه فاطمه زهرا(س)»، «آیین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه» و «گوهرگمشده» اشاره کرد و افزود: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیش از 85 هزار نسخه قرآن و کتاب خطی و بیش از 44 هزار نسخه کتاب چاپ سنگی به عنوان یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های جهان اسلام محسوب می‌شود که برای معرفی‌ آنها نمایشگاه‌هایی در تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) همه روزه از تاریخ 10 تا 15 اردیبهشت ماه از ساعت هشت تا 19 در محل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی، تاریخی و معنوی است.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول