اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اثری از آیت‌الله مصباح‌یزدی

کتاب «رابطه علم و دین» در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از رونمایی از کتاب «رابطه علم و دین» در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

کتاب «رابطه علم و دین» در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تدوین کتاب رابطه علم و دین اظهار کرد: این کتاب در هشت فصل تدوین شده و فصل نخست این کتاب شامل مقدمه بوده و به جایگاه مبحث علم دینی در اولویت‌های نظام اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: معناشناسی علم و دین، نسبت‌های مفهومی علم و دین، نسبت‌های محتوایی علم و دین، علم دینی، لوازم اسلامی‌سازی علوم، تأثیرات دین بر علم و خدمات علم به دین از عناوین فصل‌های این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: این کتاب بخشی از مباحث فلسفی آیت‌الله مصباح یزدی است که با تلاش حجت‌الاسلام علی مصباح به نگارش درآمده و هدف اصلی کتاب تبیین رابطه بین علم و دین و بررسی جوانب مختلف آن برای استادان و علاقه‌مندان به مباحث فلسفی به ویژه فلسفه علم و دین است.

وی تصریح کرد: رابطه بین علم و دین یکی از موضوعات اصلی است که در همه این فعالیت‌ها نقش برجسته داشته و آیت‌الله مصباح یزدی در طول این سال‌ها زوایای این بحث را در آثار مختلف خود به خوبی واکاویده و تبیین کرده‌اند.

روحانی یادآور شد: در این کتاب به منظور ارائه این دیدگاه‌ها در قالبی مدون تلاش شده تا با مروری بر آثار نوشتاری و گفتاری شامل کتاب‌ها، مقالات، درس‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها مطالب مربوط استخراج و در چارچوب نظم منطقی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بحث علم و دین گفت: رابطه بین دین و علم یکی از نقاط راهبردی در مسیر تولید علم در محیط اسلامی و یکی از گلوگاه‌های استراتژیک نظام برای فتح قله‌های آرمانی خود است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از رونمایی کتاب رابطه علم و دین در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد و افزود: کتاب رابطه علم و دین اثری از علامه مصباح یزدی بوده که با تحقیق و نگارش حجت‌الاسلام علی مصباح در 304 صفحه و تیراژ 2 هزار عدد و قیمت 8 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول