اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

ترویج فرهنگ کتابخوانی حمایت تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حمایت و همکاری تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

ترویج فرهنگ کتابخوانی حمایت تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مولایی در دومین جلسه شورای اداری در جمع رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: لازم است تمام دستگاه‌ها از فعالیت‌ها و خدمات متنوعی که کتابخانه‌ها توانایی ارایه آن را دارند، آگاه شوند زیرا در این صورت با آگاهی و آمادگی بیشتری به حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: باید از طریق افزایش تعامل با سایر ادارات، زمینه شناخت هرچه بیشتر مردم و مسئولان از اهمیت کتابخانه‌ها فراهم شود تا با حمایت‌های مادی و معنوی خود، نهاد کتابخانه‌های عمومی را در توسعه کمی و کیفی خدمات یاری دهند.

مولایی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که با استفاده از برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف، خدمات‌رسانی در کتابخانه‌ها را با حداقل هزینه و حداکثر بهره‌گیری از منابع موجود افزایش دهیم که این مهم با همدلی و تعامل سایر ادارات و استفاده از نقطه نظرات و پیشنهادهای آن‌ها محقق می‌شود.

این مسئول ساخت کتابخانه مرکزی قزوین، راه‌اندازی بخش مجزای نسخ خطی و جلب همکاری خیرین را از دیگر اولویت‌های اداره کل کتابخانه‌های استان قزوین در سال جاری ذکر کرد.

مولایی اذعان داشت: در جامعه ما درصد باسوادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی روند رو به رشدی داشته که باید از این موهبت به عنوان یک فرصت برای گسترش توجه به کتاب‌های مورد نیاز جامعه استفاده کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام عظمای ولایت بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری «از آموزش و پرورش و مدارس ابتدایی تا دستگاه‌های ارتباط جمعی و تبلیغاتی اعم از صدا و سیما و مطبوعات در ترویج کتابخوانی مسئول هستند.» پس باید همه دست در دست هم دهیم تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار قزوین در توسعه و ترویج نهضت مطالعه مفید، خواستار افزایش همکاری‌های سایر دستگاه‌ها و همچنین مردم علاقمند به کتاب و کتابخوانی شد.

انتهای پیام/77003/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول